נתניהו נפגש עם אנשי עסקים והרגיע: "אני אישית הלכתי לבית המשפט העליון ונאבקתי"

ראש הממשלה קיים שיחה עם שורה של אנשי עסקים וניסה להפיג את החששות מהרפורמות המשפטיות שמקדמת הממשלה: "עצמאות בית המשפט תישמר במערכת של איזונים ובלמים שקיימים בכל המדינות, הכל שפיט זה חסם לעסקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/23 13:51 ה בשבט התשפג

נתניהו נפגש עם אנשי עסקים והרגיע: "אני אישית הלכתי לבית המשפט העליון ונאבקתי"
נתניהו בפגישה עם אנשי העסקים, צילום: ללא

שר המשפטים יריב לוין הכריז לפני כשלושה על הרפורמה במערכת המשפט, ומאז סוערות המערכות בישראל. המחנה שמתנגד לרפורמות מארגן הפגנות המוניות, עצומות של אנשי מקצוע שונים ואפילו החלטות כלכליות הרות גורל. היום, בניסיון להרגיע את אנשי העסקים, נתניהו נפגש עם עשרות אנשי עסקים בכירים בישראל.

הנס הכלכלי הישראלי הוא למרות המשפטיזציה, לא בזכותה

"בעיית המשפטיזציה בישראל היא חסם אדיר לכלכלה. הנס הכלכלי הישראלי הוא לא בזכות המשפטיזציה אלא למרות המשפטיזציה הישראלית שהיא מהגרועה בעולם המערבי. הרמת המגף הבירוקרטי-משפטי תזניק את הכלכלה הישראלית כמו קפיץ, בין 1-2% לתל"ג", ניתח נתניהו.

הוא הוסיף: "הבנק העולמי קבע שישראל מדורגת במקום ה-75 בעולם באכיפת חוזים מכיוון שלמרות שחוזה הוא חוקי ומוסכם בין הצדדים שחתמו עליו, בית המשפט יכול לקבוע שהוא לא סביר – דבר שלא קיים ברוב הדמוקרטיות בעולם".

"הכל שפיט זה חסם לעסקים"

"זה שהכל שפיט זה חסם לעסקים שלא קיים בשום מקום בעולם המערבי. כל מי שמשקיע בישראל אומר את זה ויש אלפי משקיעים שלא הגיעו לישראל בדיוק בגלל זה. אתם גם יודעים עד כמה המשפטיזציה מעכבת את העסקים שלכם", פנה ראש הממשלה אל אנשי העסקים.

נתניהו שיתף במאבק על מתווה הגז. "הצעד הזה הביא מיליארדים לקופת המדינה והביא לאזרחי ישראל ולעסקים בישראל את מחירי החשמל הנמוכים במערב. אבל הוצאת הגז מהמים התעכבה במשך שנים בגלל משפטיזציה מיותרת, אני אישית הלכתי לבית המשפט העליון ונאבקתי על הוצאת הגז. הדבר הזה הוא חסם לכלכלה. תהליכים משפטיים בישראל לוקחים כפול זמן ממקומות אחרים כי הכוח הוא בלתי מוגבל".

"לא רק שהרפורמה לא תפגע בכלכלה, היא תזניק אותה"

נתניהו סיים: "הרפורמה של השר לוין תתקן את זה ותסייע לכלכלה. היא תביא את ישראל למקום טוב מאוד בין רוב מוחלט של הדמוקרטיות בעולם. עצמאות בית המשפט תישמר במערכת של איזונים ובלמים שקיימים בכל המדינות. לא רק שהרפורמה לא תפגע בכלכלה, היא תזניק אותה".