פלונטר פוליטי: דרעי מסכים רק לפשרה אחת - נתניהו לא

לאחר פסיקת בג"צ בעניינו של דרעי, המערכת הפוליטית מחכה להחלטת ראש הממשלה נתניהו. דרעי עצמו לא מתכוון להתפטר ומחכה לנתניהו | יהיה ראש הממשלה החליפי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/23 18:14 כח בטבת התשפג

פלונטר פוליטי: דרעי מסכים רק לפשרה אחת - נתניהו לא
דרעי. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"צ דרעי: עברו כבר שלושה ימים מאז פסל בג"צ את מינויו של אריה דרעי לשר בממשלה והמערכת הפוליטית ממתינה להתפתחויות. נראה כי ההחלטה כרגע רובצת לפתחו של ראש הממשלה נתניהו והאפשרויות העומדות בפניו לא רבות. 

האפשרות היחידה שכרגע עומדת על הפרק מבחינתו של דרעי, היא מינויו לראש הממשלה החליפי, דבר שנתניהו חושש לעשות. כבר לאחר מערכת הבחירות התבטא נתניהו מספר פעמים נגד הממשלות הקודמות בהם כיהנו ראש ממשלה ועוד אחד חליפי. לנתניהו אין גם הרבה זמן, ככל שעוברים הימים ונתניהו לא מגיב להחלטת בג"צ ומפטר את דרעי, לדבר ייתכנו משמעויות. אבל נראה כי כרגע עבור דרעי זוהי האופציה היחידה.

המכתב של היועמ"שית

"למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו"

כבר לפני כמה ימים ולאחר החלטת בג"צ אמרו חברי כנסת בליכוד כי "נעשה הכל כדי להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה", אומרים חברי הכנסת, אך מסייגים: "אבל לתת לדרעי ראש ממשלה חליפי, לא יקרה. לא נחזור לימים של שני ראשי ממשלה. למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו".

"עוול נגד שני מיליון אזרחים - נפעל בכל דרך חוקית כדי לתקן"

כזכור, ראשי מפלגות הקואליציה שלחו הודעה בה הם מחזקים את אריה דרעי ואת סיעת ש"ס אחרי החלטת בג"צ: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן וניסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד".

עוד הוסיפו וכתבו כי "מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי.  אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".