עמית סגל: זה התאריך בו תושבע הממשלה

פרשנה הפוליטי של חברת החדשות אומר כי ביום רביעי בשבוע הבא חייב נתניהו לבקש מהנשיא הרצוג ארבעה ימי הארכה נוספים, או להודיע שעלה בידו: "בחמישי בעוד שבועיים ישביעו את הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 12:16 כא בכסלו התשפג

עמית סגל: זה התאריך בו תושבע הממשלה
סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (ה') בקריאה ראשונה את הצעת "חוק הפיצול", שהיא הצעת חוק ראשונה מבין ארבע שהקואליציה החדשה מעוניינת להעביר עוד בטרם הקמת הממשלה. ברקע חוקים אלה הליכוד וראש הממשלה המיועד ממשיכים לפעול להקמת הממשלה, ולכך יש תאריך אחרון. 

"ביום רביעי הבא סביר שנתניהו יאמר שעלה בידו"

הפרשן הפוליטי עמית סגל דיבר הבוקר ב-103FM, ונקב בתאריך בו לנתניהו לא תהיה ברירה אלא להכריז שעלה בידו: "זה די ברור. ביום רביעי הבא בערב חייב נתניהו לבקש עוד ארבעה ימי הארכה או להודיע שעלה בידו", קבע סגל.

"ארבעת ימי הארכה האלה לא כל כך חשובים, כי ארבעת ימי ההארכה רובם בסוף השבוע ואי אפשר לכנס את הכנסת בשבת. לכן ביום רביעי הבא סביר שנתניהו יאמר שעלה בידו, ובחמישי בעוד שבועיים ישביעו את הממשלה".

"זו לא תקופה טובה עבור נתניהו"

לדברי הפרשן הסרוג אין בו גנץ ולפיד יכנסו לממשלה, לפחות לא בקרוב: "זו לא תקופה טובה עבור נתניהו, זה מצחיק להגיד את זה על מי שזכה בניצחון מוחץ ואפילו די היסטורי אבל הוא לא נהנה, זה די ברור. אין תסריט שמדובר על לפיד וגנץ ייכנסו ושהחרדים ייצאו, אז החרדים נשארים והם לא יסתפקו בהסכם פחות ממה שהיה, אז זה לא, זה לא יקרה. לא עכשיו".