ליברמן: "נתניהו ירצה להיפטר משני הליצנים הללו"

שר האוצר היוצא טוען כי גורמים בקואליציה המתגבשת בדקו מולו לגבי האפשרות לחזור לקואליציה: "לי אין שום כוונה לחבור לביבי ואני מקווה שגם לאחרים אין כוונה כזו" | על ההמשך הוא אומר: "אני חושש לעתיד המדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/12/22 07:42 כא בכסלו התשפג

ליברמן: "נתניהו ירצה להיפטר משני הליצנים הללו"
ליברמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר היוצא ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף השבוע בחריפות את יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו וטען כי הוא מוביל לחורבן הבית השלישי. "הוא יכנס להיסטוריה כמי שהוביל לחורבן בית שלישי", אמר בישיבת סיעתו. הבוקר (ה') הוא תוקף בטוויטר את התכנית הכלכלית של נתניהו והחרדים, וטוען כי "ההטבות לציבור החרדי בתחום הדיור מסתכמות ביותר מ-50 מיליארד שקלים". בנוסף, בראיון שיפורסם מחר תוקף ליברמן את נתניהו על רקע משפטו.

"אלו שלא משרתים בצבא ולא משלמים מסים רוכשים דירות בזול"

ליברמן אומר כי לפי התכנית של הליכוד והחרדים, "על כל יחידת דיור שלא תיבנה במסגרת היעד לטובת המגזר החרדי, הממשלה תיקנס ב-100,000 שקלים לטובת קרן שתהיה בשליטה בלעדית של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף. אין ספק שחלק ניכר מהערים פשוט יפסיקו את השיווקים ולא יסכימו לתכתיב הנ״ל ובכך יצומצם ההיצע בצורה משמעותית".

"אותן התאמות של 15% מיחידות הדיור בפרויקטים הגדולים - גם ידרשו השקעה בעלות גבוהה וגם יפחיתו את האטרקטיביות של יתרת הדירות שמיועדות לכלל הציבור. המדיניות הזאת תוביל לכך שהתקציבים שיועדו לסייע לזוגות צעירים לרכוש דירה ראשונה במסגרת תכנית 'מחיר מטרה' ינותבו לטובת הציבור החרדי בלבד".

שר האוצר היוצא מסכם את הנושא בחישוב: "כל ההטבות הנ״ל ואת ההפסד שנוצר בעקבותיהן לכלל הציבור - סכום של לפחות 50 מיליארד שקלים. הממשלה החדשה קבעה סדר עדיפויות חדש - אזרחי ישראל שמשרתים בצבא ומשלמים מסים נאלצים לרכוש דירות ביוקר בזמן שאלו שלא משרתים בצבא ולא משלמים מסים רוכשים דירות בזול".

צילום: Flash90

"זאת תוכנית טרלול"

בראיון שיפורסם ב"מעריב סופהשבוע" ליברמן תוקף אישית את נתניהו כמו גם את ממשלתו המתהווה. "נתניהו מעוניין לבטל את המשפט ולא יהסס אפילו לשרוף את המועדון. כרגע הוא מקריב את טובת מדינת ישראל על מזבח החילוץ שלו מהתסבוכת", אומר ליברמן בריאיון.

שר האוצר היוצא התייחס לתכנית המשכנתאות אותה מקדם יו"ר ועדת הכספים הנכנס, משה גפני: "זאת תוכנית טרלול. לפי ההצעה שלו, הריבית על המשכנתאות תהיה זולה יותר מריבית פריים. אף בנק לא ירצה לתת משכנתה".

"מה שקורה זה טירוף מוחלט"

במהלך הריאיון טוען ליברמן כי גורמים בקואליציה החדשה בדקו אצלו בנוגע לאפשרות לחזור לקואליציה, ומסביר כי "בסופו של יום, ביבי מתעב את בן גביר ואת סמוטריץ'... אחרי שכל החקיקה תעבור, הוא ירצה להיפטר משני הליצנים הללו. לי אין שום כוונה לחבור לביבי ואני מקווה שגם לאחרים אין כוונה כזו".

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ' | צילום: Flash90

בדבריו אמר יו"ר סיעת ישראל ביתנו: "אמרתי לכם. הזהרתי מפני הבאות וכל מה שאמרתי מתממש אחד לאחד. ישראל הופכת בהדרגה למדינת הלכה בגלל קואליציית החרדים ובחסות נתניהו. מה שקורה זה טירוף מוחלט. אני חושש לעתיד המדינה".