כמה זמן נשאר לנתניהו להרכיב ממשלה? לו"ז פוליטי מעודכן

אחרי שקיבל הארכה מהנשיא, ראש הממשלה המיועד נתניהו יכול להמשיך לבנות את הממשלה בראשותו. מתי יגמר לו הזמן ומתי יושבע יו"ר כנסת חדש? לוח הזמנים פוליטי מעודכן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/12/22 11:45 יז בכסלו התשפג

כמה זמן נשאר לנתניהו להרכיב ממשלה? לו"ז פוליטי מעודכן
נתניהו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

חודש ועשרה ימים עברו מאז ניצח נתניהו בבחירות לכנסת ה-25 אבל עדיין לא הוקמה ממשלה בראשותו והמשא ומתן הקואליציוני מתקדם בעצלתיים. המנדט שקיבל נתניהו מהנשיא היה אמור להיגמר היום (א') ולאור כך ביקש ראש הממשלה המיועד הארכה מנשיא המדינה הרצוג, הנשיא נענה לבקשתו, מה ששינה את לוח הזמנים הפוליטי. 

יום שני

חברי הליכוד יצביעו בסיעה באופן חשאי על מועמד לתפקיד יו"ר הכנסת הקבוע, ככל הנראה ינצח המועמד של נתניהו, מרגע שיוחלף יו"ר הכנסת יתחילו בקואליציה במרתון חקיקה שבלעדיו לא יוכלו להקים ממשלה, לחברי הכנסת צפויים לילות לבנים במשכן על מנת להעביר את החוקים במהירות האפשרית.

שלושת החוקים הדרושים: חוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר, תיקון חוק פקודת המשטרה כך שבן גביר יקבל יותר סמכויות ותיקון החוק שיאפשר לשני שרים לכה במשרד אחד, למשל: סמוטריץ' שרוצה לכהן כשר במשרד הביטחון. 

יום רביעי 21 בדצמבר

המועד האחרון של נתניהו להודיע לנשיא: "עלה בידי", קודם לכן נתניהו יצטרך לחוקק את שלושת החוקים, להכריע איזה תפקידים יקבלו חברי הליכוד ולחתום על הסכמים קואליציוניים מלאים עם כל סיעות הקואליציה, נזכיר כי עד היום נחתמו רק נספחי תפקידים. 

יום רביעי 28 בדצמבר

המועד האחרון של נתניהו להשביע ממשלה בראשותו, עד שבוע מיום ההכרזה, "עלה בידי".