האזינו שקד מסבירה את הטעות של בנט ומבהירה: "לא יהיה מהלך מדיני"

אחרי פליטת הפה של בנט, שותפתו הפוליטית עומדת לצידו: "מעריכה שזה טעות". היא התייחסה גם לחששות בימין ממהלך מדיני והבהירה כי הממשלה לא תבצע מהלך שכזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/22 19:20 כד באדר ב'

שקד מסבירה את הטעות של בנט ומבהירה: "לא יהיה מהלך מדיני"
איילת שקד, צילום: Meir Vaknin/FLASH90

שרת הפנים אילת שקד הגיבה היום (א') בראיון ברדיו 103FM לפגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. כזכור, במהלך הפגישה בנט כינה את יו"ש 'הגדה המערבית'. "אני מעריכה שזה טעות. רה"מ תמיד הקפיד ומקפיד להגיד יו"ש, אני מעריכה שבאנגלית זו לא הייתה הכוונה".

באשר ל'פסגת הנגב' בה השתתפו 4 שרי חוץ ערבים שהביעו התנגדות להסכם הגרעין, אמרה: "זה הישג משמעותי וחשוב של שר החוץ. חשוב שבלינקן ישמע לא רק אותנו אלא את כל שרי החוץ עם עמדה אחידה נגד ההסכם עם איראן".

 

עוד הוסיפה: "זה מראה את מה שאנחנו אומרים כל השנים, שישראל יכולה לקשור קשרים כלכליים, מדינים ואסטרטגיים עם מדינות ערב המתונות מבלי לתת חבלי מולדת. המדינות האלה מבינות שישראל היא מעצמה כלכלית וטכנולוגית ושווה להיות בקשר איתה. לכולנו יש שותפות אינטרסים והתנגדות להסכם שארה"ב מובילה מול איראן".

על האפשרות ששר הביטחון בני גנץ ינסה לקדם מהלך מדיני, התחייבה השרה שקד: "לא יהיה מהלך מדיני בממשלה הזאת, הבהרנו את זה מראש ורה"מ עומד על כך". על דחיית כינוס וועדת התכנון ביו"ש, אמרה: "הוועדה הייתה צריכה להתכנס במארס. זה עניין שבשגרה, לא צריך לעשות סיפור מכינוס ועדות תכנון. זו רוטינה שקורית ואין קשר בין ועדת תכנון לחודש הרמדאן".