סקר חדש: לאחר בחירת פרץ - 5 מנדטים לבית היהודי

מהסקר עולה כי מפלגות קטנות נמחקות מעל המפה הפוליטית בעוד נתניהו וגנץ צוברים כוח, אך מצד שני מציג תמונה אופטימית לשני יושבי הראש של המפלגות הסרוגות, הנמצאים בדיונים לקראת איחוד

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/02/19 21:23 א באדר א'

סקר חדש: לאחר בחירת פרץ - 5 מנדטים לבית היהודי
הרב רפי פרץ, צילום: אביר סולטן, פלאש 90

לאחר שמפלגת הליכוד הציגה את רשימתה לכנסת ה-21, היא מתחזקת בסקרים ועולה מעל ל-30 מנדטים. רשימתה של אורלי לוי אבוקסיס נמחקת וגנץ ממשיך להתרומם מעל ה-20 מנדטים, כך עולה מסקר של "כאן 11" שפורסם הערב (רביעי). 

בהדרגה, המפלגות השונות מסדרות את רשימותיהן לקראת הבחירות המתקרבות. הליכוד מחזיר את כוחו ועומד על 32 מנדטים. בני גנץ, הטוען לכתר ראשות הממשלה, לא מאבד גובה ומקבל 22 מנדטים, אך רומס את מפלגתה של אורלי לוי אבוקסיס שנמחקת מהמפה. 

לוי אבוקסיס, שהתחילה את מערכת הבחירות עם 6 מנדטים, מאבדת כאמור את כוחה. במצב הנוכחי היא לא מועילה לגנץ, אלא זקוקה לו כדי להיכנס לכנסת הבאה. בגוש המרכז שמאל חושבים כל העת על חיבורים, אך נראה כי הבוחרים לא מחכים למנהיגים, ומצביעים ברגלים לעבר המפלגה שמסתמנת כגדולה ביותר. 

עוד עולה מהסקר כי יש עתיד מקבלת 11 מנדטים. הימין החדש בראשות בנט ושקד יציבה על 7 מנדטים. מפלגתו של אחמד טיבי עולה ל-7 מנדטים ולראשונה עוקפת את הרשימה המשותפת הנעמדת על 6 מנדטים בלבד. מפלגת העבודה לא מצליחה להתרומם מעל 6 מנדטים, כמו יהדות התורה.

הסקר, שנערך לאחר זכייתו של הרב רפי פרץ בתפקיד יושב ראש מפלגת הבית היהודי, מראה תמונה מעודדת ליו"ר הטרי. המפלגה הסרוגה מצליחה לעלות מעל אחוז החסימה ולקבל 5 מנדטים.  

גורם בימין אומר הערב כי "אסור להגיע לאסון ולהגיע למצב בו לא יהיה ייצוג למפלגה ציונית דתית בכנסת. חבל שגורמים מסוימים בציונות הדתית אינם מבינים את גודל השעה ומוכנים לסכן ששה עד תשעה מנדטים לגוש הימין, ולהביא להמלכתה של ממשלת שמאל".

בתחתית הרשימה: ש״ס וישראל ביתנו 5 מנדטים. כולנו של כחלון ומרצ של זנדברג צריכים להתחיל לדאוג, שכן המפלגות שלהם מתנדנדות על אחוז החסימה, עם 4 מנדטים.