סקר חדש: בדרך לסיבוב שני בירושלים. הפתעה בתל אביב?

על פי סקר 'ישראל היום', עופר ברקוביץ מוביל בפער גדול בירושלים, אך לא מספיק כדי לנצח בסיבוב הראשון. בתל אביב, המועמד אסף זמיר מצמצם את הפער מחולדאי. וכמה מקבלות הרשימות?

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/10/18 19:04 ב בחשון התשעט

סקר חדש: בדרך לסיבוב שני בירושלים. הפתעה בתל אביב?
המועמדים לראשות העיר ירושלים. בדרך לסיבוב שני?, צילום: פלאש 90

האם הבחירות לראשות העיר ירושלים ייגררו לסיבוב שני? על פי סקר 'ישראל היום', שיתפרסם מחר (ו') בעיתון, מועמד 'התעוררות' עופר ברקוביץ' מנצח בפער גדול, עם 28%, כשאחריו השר זאב אלקין רק עם 16%, ואחריהם משה ליאון (13%) ויוסי דייטש (12%).

התוצאה הזו, שלכאורה מצוינת עבור ברקוביץ', צריכה להדליק נורת אזהרה עבור המועמד החילוני היחיד. כיוון שההנחה היא שבסיבוב השני, כל מי שהצביע עבור ליאון ודייטש (רוב הציבור החרדי והחרד"לי בעיר, מן הסתם), יצביע עבור אלקין חובש הכיפה, ולא עבור המועמד החילוני. נציין כי הסקר אינו כולל את אחוז המתלבטים, אשר עומד על 30%.

מועצת העיר ירושלים: דאגה קשה למפלגות החרדיות

מבחינת התפלגות הרשימות למועצת העיר, נרשמת בסקר אכזבה קשה למפלגות החרדיות, אשר מאבדות מחצית מכוחן. על פי אתר 'כיכר השבת', המפרסם את נתוני המפלגות בסקר ישראל היום, מפלגות שס, אגודת ישראל ו'בני תורה', רשימת הפלג הירושלמי, גורפות ביחד 7 מושבים (3 לשס ו-2 לכל אחת מן האחרות), כאשר כוחם של החרדים במועצת העיר הנוכחית הוא 14 מושבים (8 ליהדות התורה, 5 לשס ו-1 ל'בני תורה').

התפלגות הסיעות במועצת העיר על פי הסקר: 'התעוררות' של עופר ברקוביץ' מזנקת, עם 9 מושבים (לעומת 4 כיום), דגל התורה 3, הבית היהודי 3, ש"ס 2,ירושלים תצליח (זאב אלקין) 2, אגודה 2,ירושלים שלנו (משה ליאון) 2, בני תורה ('הפלג') 1. רשימת 'מאוחדים', בראשות אריה קינג לא עוברת את אחוז החסימה.

תל אביב: מבוא להפתעה?

במירוץ בתל אביב נרשמת התפתחות מעניינת, כאשר המועמד אסף זמיר מתקרב לראש העיר הנצחי רון חולדאי. על פי הסקר, חולדאי מוביל עם 29%, כאשר אסף זמיר קרוב אליו מאוד (יחסית) עם 22%. אחריהם איש התקשורת אסף הראל עם 8%, ומועמד שס נתן אלנתן עם 2%. גם כאן הסקר אינו כולל את אחוז המתלבטים, אשר עומד על 39%.