מה אתם עשיתם בגיל הזה? התמודד המפתיע ביותר בתחרות השחמט הארצית

היהודי-ארגנטינאי אילן שניידר, המדורג 1 בעולם בשח-בזק, ישתתף באליפות הייחודית, בהשתתפות 104 שחמטאים מהארץ והעולם, ביניהם רבי אמנים ואמנים בינ"ל. האליפות שמארגן איגוד השחמט הישראלי תתקיים בין ה-25-26.9, לצד 'אליפות העל' החד-פעמית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 08:26 טז באב התשפד

מה אתם עשיתם בגיל הזה? התמודד המפתיע ביותר בתחרות השחמט הארצית
לוח שחמט, צילום: האיגוד הישראלי לשחמט

ילד הפלא היהודי-ארגנטינאי, אילן שניידר בן ה-13, הבטיח את בואו לאליפות ירושלים הפתוחה בשח מהיר, שתתקיים בין ה-25-26.9 בעיר לצד אירוע השיא - "אליפות על" בשחמט שתיערך במקביל ותארח עשרה שחמטאים מהבכירים ביותר בעולם.

שניידר הוא אחד השחמטאים הטובים בעולם לגילו והמדורג 1 בעולם בשח-בזק ויגיע ארצה במיוחד לאליפות. אליפות ירושלים הפתוחה בשח מהיר תהיה אירוע פתוח לכלל השחמטאים מהארץ והעולם בהשתתפות מאות שחמטאים, עם פרסים חסרי תקדים בעולם השחמט - 130 אלף שקל.

צילום: shutterstock

מעל מאה שחמטאים ישתתפו בתחרות

לא פחות מ-104 שחמטאים כבר נרשמו לתחרות הענק, ביניהם 20 רבי אמני ואמנים בינ"ל. בין אלה שהבטיחו את בואם אפשר למצוא גם את אלופי ישראל בעבר ויקטור מיכלבסקי ויהודה גרינפלד. האחרון הוכתר לאחרונה כאלוף העולם בשחמט לחירשים. כמו כן, את אלופי ישראל לנוער איתן רוזן ויהלי סוקולובסקי ואת דור העתיד של השחמט הישראלי, אוראל ריבשטיין וגיא לוין.

באיגוד הישראלי לשחמט מחכים כבר לתחילת היומיים הגדולים של הענף, תוצר של שיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון, המשרד לירושלים בהובלת השר מאיר פורוש והרשות לפיתוח ירושלים. במסגרת שיתוף פעולה זה תתקיים במהלך חודש ספטמבר הקרוב חגיגת שחמט חסרת תקדים בישראל. באירוע המרכזי שיפתח ב-24.9 במלון רמדה בירושלים יתחרו 10 שחמטאים מהטופ העולמי לרבות אלוף עולם בכיר, רבי אמנים שחמט מובילים מהעולם ושחמטאים ישראליים בכירים מאוד.

תחרות פרטית, אך תחת דגל המדינה. לוח שחמט

לוח שחמט, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

אך כאמור באיגוד הישראלי לשחמט לא עצרו כאן. לצד האליפות היוקרתית ייערך גם אליפות שח מהיר ואליפות שחמט הסימולטני הגדולה בתולדות ישראל עם מספר חסר תקדים של שחמטאים בכל הגילאים ומכל חלקי הארץ וזאת במטרה להמשיך את מגמת צמיחת השחמט ברחבי הארץ.

מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט גיל בורוחובסקי ציין: "אליפות העל המתוכננת הינה אירוע שחמט חשוב ומשמעותי, אנחנו מקבלים פניות רבות מכל העולם של טובי השחמטאים שרוצים להגיע ולהשתתף. יחד עם זאת, לצד האירוע הבינלאומי חשוב לנו להמשיך בהנגשת השחמט להמונים ואליפות השח מהיר היא אחד הכלים לכך".

יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט ד"ר צביקה ברקאי אמר: "אפילו בימים מורכבים אלו אנו מצליחים יחד עם השותפים שלנו בממשלה ובירושלים ליצור אליפות חגיגות ומשמעותית. אני מברך על ההחלטה לקיים משחק סימולטני חגיגי ענק שימשיך את מגמת צמיחת השחמט בארץ. כיום יש למעלה מ 10,000 שחמטאים פעילים ואלפי ילדים וילדות שלומדים שחמט מבית ספר ככלי משמעותי לחינוך, לערכים, לחשיבה אסטרטגית ועוד. זו הזדמנות נפלאה לתת ביטוי לעולם השחמט ולהראות לעולם את מדינת ישראל ועם ישראל במלוא תפארתו ולחזק את הקשרים הבינלאומיים שלנו".