סגן הרמטכ"ל הבא: האלוף אייל זמיר

אחרי שאושר מינויו של הרמטכ"ל הנכנס, האלוף אביב כוכבי, ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו אישר את המלצתו של כוכבי, למנות את אלוף אייל זמיר לסגן ראש המטה הכללי של צה״ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/18 18:01 יד בכסלו התשעט

סגן הרמטכ"ל הבא: האלוף אייל זמיר
האלוף אייל זמיר והרמטכ"ל גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו אישר היום (חמישי) את המלצת הרמטכ"ל המיועד, האלוף אביב כוכבי, למנות את האלוף אייל זמיר לסגנו. 

זמיר נולד וגדל באילת, הוא בוגר הפנימייה הצבאית לפיקוד בתל אביב והתגייס לחיל השריון בשנת 1984. בשריון עבר הכשרה כלוחם וקורס מפקדי טנקים. השלים קורס קצינים והיה מפקד מחלקה ומפקד פלוגה בחטיבה 500 ובחטיבה 460. זמיר שימש כראש מטה זרוע יבשה, כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחרונה סיים את תפקידו כמפקד פיקוד דרום

כזכור, זמיר היה גם כן מועמד לתפקיד הרמטכ"ל ביחד עם האלוף ניצן אלון, האלוף יאיר גולן והרמטכ"ל הנבחר, האלוף אביב כוכבי. זמיר היה, כך על פי דיווחים המועמד המועדף של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכשזה התמנה לשר הביטחון היה ניתן לצפות למינויו של זמיר לתפקיד סגן הרמטכ"ל, תפקיד שעליו התחרה עליו יחד עם האלוף ניצן אלון.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ברך על מינויו של אלוף אייל זמיר לתפקיד ואמר: "האלוף זמיר עתיר הישגים וקצין מוערך שיסייע לרמטכ"ל המיועד אלוף כוכבי להוביל את צה"ל לפסגות חדשות. אני מודה לאלוף ניצן אלון על תרומתו רבת השנים לצה"ל ולביטחון ישראל."

אלוף אייל זמיר הינו בוגר המכללה לפיקוד ומטה והמכללה לביטחון לאומי, ובעל תואר שני במדעי המדינה מ"אוניברסיטת חיפה". זמיר נשוי ואב לשלושה.