נתניהו מאיים על לבנון: הרגיעו את חיזבאללה - או שניאלץ לפעול בשטחכם

ראש הממשלה העביר מסר לממשלה לבנון, דרך מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו, לפיו אם שכנתנו מצפון לא תרסן פעולות שנוקט ארגון חיזבאללה, כמו משלוחי נשק וייצור טילים מדויקים - ישראל תיאלץ לפעול כנגד חיזבאללה על אדמת לבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/18 20:15 כה בכסלו התשעט

נתניהו מאיים על לבנון: הרגיעו את חיזבאללה - או שניאלץ לפעול בשטחכם
מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, צילום: Ferran Queved/flash90

ראש הממשלה נתניהו נפגש הערב (ב') עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בבריסל, נתניהו העביר באמצעות מזכיר המדינה מסר חריף ונחרץ ללבנון; עצרו את הפעולות האחרונות שנוקט חיזבאללה בשטח לבנון – או שאנחנו נצטרך לפעול. כך פורסם במהדורה המרכזית של 'החדשות'.

ההערכה היא כי האזהרה הזאת של נתניהו מתייחסת לאירועים ספציפיים שקרו לאחרונה במרחב לבנון, ובהקשר הזה צריך להזכיר: איראן וגם חיזבאללה הבינו כבר שמשלוחי הנשק שלהם חשופים לתקיפות חיל האוויר כשהם עוברים בסוריה. 

אין זה סוד שיש ניסיון מתמיד ומתמשך מצד חיזבאללה ואיראן לעקוף את פעולות הסיכול של ישראל ולהעתיק את ייצור הטילים המדויקים לאדמת לבנון, נתניהו עצמו דיבר על זה לא פעם בפומבי בחודשים האחרונים, כולל באותה "נושא ביטחוני עלום" שבגינו הוא התעקש לשמור על ממשלת ה-61 שלו.

האזהרה שמשגר הערב ראש הממשלה דרך מזכיר המדינה האמריקני, משמעה שאם לבנון לא תרסן את הפעולות האחרונות שעושה חיזבאללה בשטחה, ישראל תפעל – למרות שברור שלפעולה ישראלית בלבנון יש פוטנציאל הרבה יותר גדול להביא להתלקחות.