עונשו של נוחי דנקנר הוחמר - שלוש שנים בכלא

איש העסקים נוחי דנקנר, לשעבר מבכירי המשק הישראלי ומהאנשים החזקים במדינה, שהורשע בהרצת מניות, יישב שלוש שנים בכלא, לאחר שבית המשפט העליון החמיר בעונשו

חדשות כיפה יהונתן קליין 29/08/18 11:20 יח באלול התשעח

עונשו של נוחי דנקנר הוחמר - שלוש שנים בכלא
נוחי דנקנר בבית המשפט באפריל האחרון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ערעור - והחמרה בעונש. בית המשפט העליון החליט הבוקר (ד') לדחות את ערעורו של נוחי דנקנר, איש העסקים שהורשע בעבירות של הרצת מניות של חברת IDB, וקבע שעונשו יעמוד על שלוש שנות מאסר, במקום שנתיים כפי שקבע בית המשפט המחוזי. במקבילף הוחמר גם עונשו של איתי שטרום, איש שוק ההון ושותפו של דנקנר, והוא נשלח לשנתיים מאסר במקום שנה.

על פי כתב האישום, נוחי דנקנר, בעליה של חברת IDB, הבין בתחילת 2011 שהחברה צפויה להיקלע למצוקה תזרימית והחל לחפש מקורות מימון. הוא החליט לבצע הנפקת מניות של החברה, אך מכיוון שחשש שההנפקה תיכשל, הוא ושטרום רקמו תוכנית להריץ את המניה, כלומר להעלות את ערכה בבורסה באופן מלאכותי. פעולה האסורה כמובן על פי חוק.

דנקנר ושטרום הורשעו ביולי 2016 באשמת הרצת מניות, על פי עדותו של עדי שלג, שותפו לשעבר של שטרום שהריץ עבורו את המניה, והפך לעד מדינה בתיק. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את עונשו של דנקנר לשנתיים מאסר ואת עונשו של שטרום לשנה. השניים הגישו ערעור לבית המשפט העליון, והיום, כאמור, החליט בית המשפט העליון להחמיר בעונשם של השניים.