מנכ"ל הבית היהודי: זוהי שעת מבחן גורלית לכולנו

אחרי שהתפרסם מועד כינוס מרכז הבית היהודי, מוציא ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי מכתב לחברי המרכז ואנשי הציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/19 14:43 כו בטבת התשעט

מנכ"ל הבית היהודי: זוהי שעת מבחן גורלית לכולנו
ניר אורבך, צילום: דוברות הבית היהודי

שבוע אחרי פרישת נפתלי בנט , איילת שקד ושולי מועלם מהבית היהודי, יצא אמש מכתב לחברי מרכז הבית היהודי בו קריאה להגיע לועידת המרכז שתתקיים בעוד שבועים והצעה כיצד ניתן להערך לבחירות של המפלגה לקראת הבחירות המלאות. המכתב הגיע אחרי שבמשך שבוע חברי מרכז ומתפקדי הבית היהודי המתינו לתשובות כיצד ממשיכים הלאה. 

היום (ה), שולח ניר אורבך, מנכ"ל המפלגה מכתב לחברי מרכז הבית היהודי ואנשי הציונות הדתית. במכתב פונה ניר לחברים לגלות אחריות  אישית, מפלגתית ולאומית. ופירט את מה שעבר עליו ועל חברי הועדה בשבוע האחרון. ניר מסכם את המכתב במילים אלו : "יצירת בית יהודי חזק ומגוון בידי חברי וחברות המרכז שלנו והמועצה הציבורית באמצעות רשימה אטרקטיבית ומגוונת, תבטיח שנצליח לשמור על הבית שלנו עומד על תילו ומתרחב לקומות נוספות. לכן, אנחנו צריכים אתכם איתנו מגוייסים ומשלבים ידיים. רק ביחד נציל את הבית שלנו ונדאג שתהיה לציונות הדתית רשימה אטרקטיבית שתייצג אותנו בכנסת הבאה ובעזרת ה׳ בממשלה הבאה. "


המכתב המלא: 

חברי וחברות מרכז הבית היהודי
נשות ואנשי הציונות הדתית
אחיי ואחיותיי

כמעט שבוע אחר הטלטלה הגדולה שעברנו, אני כותב אליכם מדם ליבי. 

בימים האחרונים היינו צריכים כולנו לשאוב כוחות, לנשום עמוק ולגלות אחריות אישית, מפלגתית ולאומית. זוהי שעת מבחן גורלית לכולנו.

בשבוע האחרון התמקדנו בדבר אחד- איך לעשות טוב לציונות הדתית. איך לייצר דרך נכונה שתביא לכך שלבית היהודי תהיה רשימה אטרקטיבית אשר תביא הרבה מנדטים בבחירות לכנסת ה-21.

קיבלתי החלטה לנהל מפלגה שמחה, חפצת חיים ומאירת פנים. מפלגה שתשמור על הבית ותקבל בזרועות פתוחות כל מי שירצה להצטרף אלינו במסע הזה.

החלטתי שאנחנו חייבים לשים כעת בצד את כל החשבונות והשיקולים האישיים. 

אנחנו חייבים לפעול בקור רוח ולגלות מנהיגות כי רק כך נוכל להתקדם ולהצעיד את הציבור למקומות טובים.

אנחנו מתמודדים מול אתגרים מורכבים ובהרבה חזיתות אבל מרגישים שהאופק מתבהר ומבינים כיצד יש לנהוג ולפעול.

חברי הועדה המייעצת ואני, בגיבוי חברי הכנסת המכהנים של הבית היהודי, השקענו שעות רבות והתייעצנו עם רבים וטובים בכדי להגיע להצעה הטובה ביותר האפשרית בעת הזו. 

ברור שההצעה אינה מושלמת. ברור שבמציאות רגילה יש דרכים טובות יותר לשתף את כלל הציבור בהליך הבחירה, כפי שעשינו בעבר.

אבל ברור לנו הרבה יותר כי זו ההצעה היחידה בעת הזו שתאפשר לנו לתת למרכז הבית היהודי ולמועצה הציבורית לבנות רשימה שתיתן מענה לכלל הציונות הדתית המגוונת כל כך.

הצעה שתאפשר לשלב את ההנהגה הנוכחית המצויינת עם מנהיגות חדשה ורעננה. הצעה שתאפשר שילוב ראוי של נשים מדהימות בתוך הרשימה ושתאזן בין ותיקים וצעירים.

 ההצבעה במרכז המפלגה אי"ה גורלית לעתיד הבית היהודי ולציונות הדתית. זוהי לא פחות מהצבעה הסטורית.

הבית שלנו בסכנה ועלינו לעשות הכל אבל הכל כדי למנוע את היעלמותו.

העתיד שלנו, של הבית הזה, בעז"ה בידיים שלנו!

יצירת בית יהודי חזק ומגוון בידי חברי וחברות המרכז שלנו והמועצה הציבורית באמצעות רשימה אטרקטיבית ומגוונת, תבטיח שנצליח לשמור על הבית שלנו עומד על תילו ומתרחב לקומות נוספות.

לכן, אנחנו צריכים אתכם איתנו מגוייסים ומשלבים ידיים. רק ביחד נציל את הבית שלנו ונדאג שתהיה לציונות הדתית רשימה אטרקטיבית שתייצג אותנו בכנסת הבאה ובעזרת ה׳ בממשלה הבאה. 

ניר אורבך,
מנכ״ל הבית היהודי



להורדת הקובץ