מחאת הקצינים וחיילי מילואים: ''הפסיקו את הפילוג ההרסני והמיותר''

הקצינים והחיילים בדרגות שונות – פנו במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן, בדרישה לעצור את מסע ההכפשה והדה- לגיטימציה לרבני ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/18 10:04 י בשבט התשעח

מחאת הקצינים וחיילי מילואים: ''הפסיקו את הפילוג ההרסני והמיותר''
חיילים מתפללים. למצולמים אין קשר למאמר, צילום: פלאש 90

למעלה משש מאות קצינים וחיילים במילואים פנו במכתב לרה"מ ולשר הביטחון ליברמן במחאה נגד החרמתם של הרבנים הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב שמואל אליהו והרב שלמה אבינר: 
"גם אם נשמעה ביקורת, אין זה מתיר סילוק וביזוי" כתבו ודרשו לבטל את החרם על הרבנים הבכירים.

הקצינים והחיילים בדרגות שונות – פנו אתמול  (ה) במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן, בדרישה לעצור את מסע ההכפשה והדה- לגיטימציה לרבני ישראל המביעים עמדות תורניות שאינם לרוחו של שר הביטחון.

המכתב נסוב במיוחד לאור ההתבטאויות הפוגעניות של השר ליברמן כנגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף וכנגד רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו ורבה של בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים הרב שלמה אבינר.

"אנו חיילי מילואים, המשרתים בלב ובנפש ימים ולילות בביטחון המדינה", כתבו החיילים והקצינים. "הזדעזענו עמוקות מהפגיעה במקור כוחנו, בכבוד רבותינו, מורינו, ובראשם הראשון לציון – הרב יצחק יוסף והרחקתם מצה"ל".

"אנחנו מוחים בכל תוקף על הפילוג ההרסני המיותר, המתייחס לרבנים כאילו הם המחלישים את צה"ל ההפך הוא הנכון. תורתם וחכמתם מחנכת ומדריכה למסירות נפש והגנה על עם ישראל".

 החותמים הוסיפו וקבעו כי "גם אם נשמעה ביקורת כלפי הצבא זו ביקורת שמותר לה ויכולה להישמע, אין זה מתיר סילוק וביזוי של מי שמעמיד את חסננו ואמונתנו בצה"ל".

"אנו דורשים את ביטול ההוראה באופן מיידי, ורואים בה פגיעה נוראית בנו משרתי המילואים. אנו מקווים לראות בקרוב אחדות ושלום במחננו ובמדינתנו בחוסן ובכבוד לאומי", כתבו הקצינים והחיילים במילואים.

לדברי יוזמי המכתב הם ימשיכו באיסוף החתימות עד אשר יפסק מחול השדים ומסע ההפחדות המתנהל כנגד הרבנים.

יונתן פולק, מיוזמי מכתב המילואימניקים אמר: "הרבנים הפכו לשק החבטות של המדינה. עושים להם דה לגיטימציה, מדובר במדינה דמוקרטית ומותר ואף חובה, לאנשים ובמיוחד לרבנים חשובים, להביע דעה ולהתנגד לקידום ערכים השנויים  במחלוקת בתוך הצבא. ברור לנו כי הרבנים מעבירים את הביקורת מתוך אהבה גדולה לצבא ולמדינה ומתוך רצון לתקן. אנו דורשים את ביטול ההחלטה באופן מיידי".