נתניהו שוחח עם ביידן - והפעם גם האריס הייתה על הקו

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב היוצא ג'ו ביידן כשהמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס, השתתפה בשיחה. הבית הלבן: שוחחו על הפסקת אש ושחרור החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 22:03 יז באב התשפד

נתניהו שוחח עם ביידן - והפעם גם האריס הייתה על הקו
ביידן וקמלה האריס, צילום: DT phots1,Shutterstock

ברקע הדיווחים על כך שהמגעים לעסקת חטופים על סף קריסה, ראש הממשלה נתניהו, שוחח עם נשיא ארה"ב היוצא ג'ו ביידן כשהמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס, הייתה על הקו. לפי הודעת הבית הלבן השניים שוחחו על הפסקת אש ושחרור החטופים.

נתניהו מבהיר: לא נעזוב את ציר פילדלפי

מוקדם יותר הערב, בלשכת ראש הממשלה הוציאו הערב הכחשה רשמית לדיווח ב"כאן 11" על כך שהסכים לנסיגת צה"ל מציר פילדלפי בשלב השני של עסקת החטופים. בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב: "הדיווח לפיו ראש הממשלה נתניהו הסכים שישראל תיסוג מציר פילדלפי - אינו נכון. ישראל תעמוד על קיום כל השגת יעדי המלחמה, כפי שהוגדרו על-ידי הקבינט - כולל היעד שעזה לא תהווה יותר איום ביטחוני על ישראל. והדבר הזה מחייב את סגירת הגבול הדרומי".

כזכור, באתר פוליטיקו האמריקני דווח הבוקר כי המשא ומתן בין ישראל וחמאס לסיום המלחמה בעזה נמצא על סף קריסה, לפי טענותיהם של שני בכירים ישראלים ואמריקנים. על פי הדיווח, אין כל הצעה חלופית בטווח המיידי וכי ההצעה האחרונה היא הריאלית ביותר כרגע לאחר שנתפרה במיוחד על ידי המתווכות באופן שיתן מענה לדרישות של חמאס וישראל.

בפוליטיקו מציינים: ישראל חתמה על ההסכם, חמאס סירב

על פי הדיווח, ולאחר שחמאס לא שלח נציגים לפסגה בדוחא, ארגון הטרור הוא זה שמסרב נכון לעת הזו לעסקה ומצהיר על כך גם בפומבי. בישראל לעומת זאת חתמו על נוסח ההצעה, אך למרות זאת בכירים בארה"ב מודאגים מקריסת המשא ומתן בדומה להצעות קודמות משום שלא נראה כי קיים נתיב חדש וברור להסכם לשחרור החטופים ולסיום המלחמה.