שגריר ארה"ב במתקפה בעקבות ההתפרעויות: "להעמיד את הפושעים לדין"

הבוקר שאחרי התפרעויות: שגריר ארה"ב בישראל דורש להעמיד לדין את משתתפי ההתפרעויות אתמול | המשטרה שחררה את החשוד בסמוך לאירועי הפרעות | השרים עודכנו על הפרעות בזמן אמת בישיבת הקבינט

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/24 12:21 יב באב התשפד

שגריר ארה"ב במתקפה בעקבות ההתפרעויות: "להעמיד את הפושעים לדין"
תג מחיר, אילוסטרציה, צילום: STR,Flash90

אחרי ההתפרעות האלימה של פעילי הימין הקיצוני אמש (ה') בכפר ג'ית שכללה הצתת מבנים ורכבים, יידוי אבנים, השלכתבקבוקי תבערה וירי באש חיה לעבר פלסטיני, שגריר ארצות הברית בישראל, ג'ק לו, גינה את ההתפרעויות ובציוץ שהעלה לחשבון "X" שלו כתב: "אני מזועזע מהתקיפה האלימה אתמול של מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. התקפות אלו חייבות להיפסק ויש להעמיד את הפושעים לדין".ֿ

שוחרר חשוד שנעצר בסמוך לאירוע

במקביל, הבוקר שוחרר חשוד שנעצר אמש בסמוך לאירועי הפרעות לאחר שהתברר בחקירתו כי אינו קשור להתפרעויות בכפר ג'ית. בשלב זה לא נעצר אף משתתף באירוע האלים, אך בצה"ל הודיעו כבר אתמול כי "בעקבות האירוע החמור נפתחה חקירה משותפת של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל". בנוסף, בצה"ל ציינו כי טרם ברור מה הנסיבות שבהן נורה הפלסטיני למוות ומי גרם למותו.

כזכור, עשרות פעילי ימין קיצוני נכנסו אמש (ה') לכפר הפלסטיני ג'ית שבשומרון, ושם הציתו מבנים וכלי רכב, השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים. לפי הדיווח, ארבעה בתים ושישה כלי רכב ניזוקו בהצתות. במהלך ההתפרעות צעיר פלסטיני בן 22 נפצע קשה מירי, ומאוחר יותר מת מפצעיו. כוחות הצבא שהגיעו למקום, פינו את כלל הפעילים שנכנסו לכפר ועצרו אדם אחד.

בן גביר האשים את גלנט: "לא נותנים גב לחיילים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, את הטיל האחריות על הצמרת הביטחונית, ובהודעה שהוציא לאחר ההתפרעות האלימה כתב: "אמרתי הערב לרמטכ"ל שזה שלא נותנים גב לחיילים לירות בכל מחבל שזורק אבנים מוביל לאירועים מהסוג שאירעו הערב. לצד זאת, אסור באופן חד משמעי לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בטרור ובהרתעה, גם כלפי מחבלים מהכפר ג'ית זה צה"ל. הגיע הזמן ששר הביטחון יצא מהקונספציה ויעשה זאת".

גלנט: "קומץ קיצוני שאינו מייצג את ערכי ההתיישבות"

מנגד, שר הביטחון גלנט תקף את המתפרעים וכינה אותם "קומץ קיצוני". "בשעה שלוחמינו נלחמים בחזיתות השונות להגנת מדינת ישראל, קומץ קיצוני שאינו מייצג את ערכי ההתיישבות בשומרון, מתפרע ופוגע באזרחים חפים מפשע" כתב. "אני מגנה נחרצות כל סוג של אלימות ונותן גיבוי מלא לצה"ל, לשב"כ ולמשטרת ישראל לבצע את תפקידם ולטפל בחומרה בנושא. התפרעויות הקיצוניים נוגדות כל ציווי מוסרי וערכי של מדינת ישראל".