"התעלם מהמציאות הקשה": כך נאומו של ראש הממשלה סוקר בעולם

נאומו של נתניהו בקונגרס סוקר בהרחבה בארה"ב וברחבי העולם. הסיקור התמקד בעיקר במלחמה בין ישראל לחמאס. כמו כן, מספר כלי תקשורת בחרו לבחון האם אמירותיו של ראש הממשלה נכונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 12:02 יט בתמוז התשפד

"התעלם מהמציאות הקשה": כך נאומו של ראש הממשלה סוקר בעולם
נתניהו במהלך נאומו בקונגרס | , צילום: צילום מסך ערוץ 14

הנאום של נתניהו בקונגרס שהתקיים אתמול (ד') סוקר בהרחבה באמצעי התקשורת בארה"ב. הסיקור התמקד בעיקר במלחמה בין ישראל לחמאס. כמו כן, מספר כלי תקשורת בחרו לבחון האם אמירותיו של ראש הממשלה נכונות.

CNN: "התעלם מהמציאות הקשה"

ה-CNN בחרו לסקר את הנאום בתקיפות. הרשת בדקה האם אמירותיו של ראש הממשלה נכונות. הם טענו כי נתניהו לא דייק באמירותיו בנוגע לגבי מספר האזרחים שנהרגו ברצועה ולגבי המצב ההומניטרי בעזה. כתב בערוץ בחר לכנות את טענתו של נתניהו כי מספר האזרחים ההרוגים ברפיח נמוך: "מגוחכת". עוד הוסיפו ברשת כי ראש הממשלה: "התעלם מהמציאות הקשה".

רשת החדשות BBC הבריטית בחרה להתמקד בהפגנות שהתקיימו מחוץ לקונגרס בזמן הנאום וליחסו של נתניהו כלפי המפגינים. בנוסף, צוינה העובדה כי דמוקרטים רבים בחרו להיעדר מהדיון כולל סגנית הנשיא הנוכחי קמלה האריס. כמו כן נכתב כי ראש הממשלה בחר לא לדון באריכות על: "המשבר ההומניטרי בעזה".

מחיאות כפליים לנתניהו, הערב

נאומו של נתניהו בקונגרס | צילום: צילום מסך

ניו יורק טיימס: "נתניהו הגן בעוצמה על ישראל"

אמצעי התקשורת ניו יורק טיימס ווול סטריט ג'ורנל בחרו לסקר את הנאום באופן יותר אוהד: "נתניהו הגן בעוצמה על ישראל". עם זאת, אמצעי התקשורת בחרו לתקוף גם הם את נתניהו בסיקורם. בניו יורק טיימס טענו כי ראש הממשלה לא דייק בנתונים לגבי המצב של האזרחים ברצועה. בוול סטריט ג'ורנל בחרו לתקוף את נתניהו על כך שבחר להתערב בפוליטיקה האמריקאית.

מספר כלי תקשורת נוספים בארה"ב ומסביב לעולם בחרו להתמקד בעובדה ש-100 מתוך 212 חברי סנאט דמוקרטים בחרו להיעדר מהדיון. באוסטרליה צוין: "נתניהו סמך על ארה"ב במשך עשורים, אבל הנאום שלו בקונגרס הראה שהתמיכה נשחקת".