מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' זעם בקבינט: "אתם מכניסים אותנו להיריון"

ישיבת הקבינט הלילי שנערכה סביב עסקת החטופים המתגבשת עם חמאס עוררה עימות ישיר בין סמוטריץ' ובן גביר לדרג הביטחוני. סמוטריץ': "אתם מכניסים אותנו להריון, ואז תבואו כשכבר יש הריון קיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/24 12:06 כט בסיון התשפד

סמוטריץ' זעם בקבינט: "אתם מכניסים אותנו להיריון"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע המגעים המתקדמים לקראת עסקת חטופים עם חמאס, והאופטימיות שהביעו גורמי ביטחון בנושא, ציטוטים מישיבת הקבינט הלילי אמש (ו') שהביא הכתב יניר קוזין חושפים את המתיחות בין סמוטריץ' ובן גביר לדרג הביטחוני כבר בשלביו הראשונים של המשא ומתן. במהלך ישיבת הקבינט בן גביר וסמוטריץ' טענו שצוותי המשא ומתן סוגרים הסדר מול חמאס מבלי לעדכן אותם בפרטיו, ובמל"ל השיבו כי השרים יעודכנו כאשר יהיה הסדר אשר יובא לאישור הממשלה והקבינט.

האיום של בן גביר על נתניהו בקבינט הלילי: "אתה תישאר לבד"

בתגובה לתשובת המל"ל, הטיח שר האוצר סמוטריץ': "אתם מכניסים אותנו להריון, ואז תבואו כשכבר יש הריון קיים". נתניהו עמד לצידם של אנשי המל"ל ומיהר להשיב: "לא זה לא, כמו שהסבירו לכם כשיהיה רלוונטי זה יובא לקבינט ולממשלה". בתגובה נכנס בן גביר לדיון ואמר: " אתה רוצה לנהל את זה לבד אתה תשאר לבד והכל יהיה על אחריותך".

גלנט: "אנחנו הכי קרובים לעסקה מאי פעם"

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר להוציא משלחת שתדון בפרטי עסקת החטופים, לאחר שקיבל את תשובת חמאס על ההצעה האמריקאית. זאת לאחר אופטימיות שניכרת בדרגים המדיניים לגבי העסקה. קודם לכן,שר הביטחון יואב גלנט קיים פגישה עם משפחות חטופים בה אמר להם כי "אנחנו הכי קרובים לעסקה מאי פעם".