מהפך בבריטניה: ניצחון מוחץ למפלגת הלייבור - הימין בהתרסקות חסרת תקדים

תבוסה היסטורית לשמרנים בבריטניה: מפלגת הלייבור גרפה 410 מושבים מתוך 650 מושבים בפרלמנט הבריטי, בעוד השמרנים השיגו 131 מושבים בלבד | הנשיא הרצוג בירך את הנשיא הנכנס: נפעל עימו להשבת החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/24 08:15 כט בסיון התשפד

מהפך בבריטניה: ניצחון מוחץ למפלגת הלייבור - הימין בהתרסקות חסרת תקדים
ראש ממשלת בריטניה הנכנס, צילום: Rupert Rivett,Shutterstock

מכה קשה לשמרנים בבריטניה: לפי מדגמי הבחירות שהתפרסמו הלילה (ו') במדינה, מפלגות השמרנים סופגות מפלה קשה ומתרסקות ל-131 מושבים בלבד מתוך 650, ואילו מפלגת הלייבור הגיעה להישג חסר תקדים וזכתה ב-410 מושבים. המפלגה הליברל דמוקרטית הגיעה ל-61, ואילו מפלגת הרפורמה הימנית זכתה ב- 13 מושבים.

ראש ממשלת בריטניה הנכנס: "המפלגה עברה שינוי"

יו"ר מפלגת הלייבור קיר סטארמר בירך על ניצחונו והבטיח לפעול מייד לשינוי המצב הכלכלי בבריטניה ואמר כי "קרן של אור ותקווה מאירה שוב על בריטניה". בנוסף, סטארמר התייחס למאבקו באנטישמיות בתוך מפלגת הלייבור ואמר: "זו הייתה המטרה, המפלגה עברה שינוי". ראש ממשלת בריטניה המכהן, רישי סונאק, הודה בתבוסת מפלגתו הלילה והתקשר לראש ממשלת בריטניה הנכנס כדי לברך אותו על ניצחונו. "פסק הדין של הבוחרים היה מפכח. הלייבור ניצחה. אני לוקח אחריות על ההפסד ומצטער" אמר.

הודה בהפסד, רישי סונאק

הודה בהפסד, רישי סונאק צילום: photocosmos1,Shutterstock

הרצוג: נפעל עם ממשלתו החדשה של סטארמר להשבת החטופים

עם היוודע הניצחון, נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג התקשר לסטארמר ובירך אותו על ניצחונו. "אני שולח ברכות חמות לקיר סטארמר על היבחרו לראשות ממשלת בריטניה ומאחל לו הצלחה רבה. נפעל יחד איתו ועם ממשלתו החדשה על מנת להשיב את החטופים לביתם, ליצור עתיד טוב יותר לאזור, ולהמשיך יחד את החברות הקרובה בין ישראל לבריטניה". בנוסף פנה הרצוג לראש הממשלה המובס. "אני מבקש להביע תודה והערכה לרישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה היוצא, על הנהגתו ועמידתו לצד מדינת ישראל בתקופה קשה זו".

ספירת הקולות הרשמית נמשכת: הלייבור עם 387 מושבים

במקביל, נמשכת ספירת הקולות הרשמית. נכון לשעה 8:00 הלייבור עומדת על 387, בעוד השמרנים הגיעו ל- 94 מושבים בלבד. המפלגה הליברל דמוקרטית זוכה ל-61 מושבים ומפלגתו של נייג'ל פרג' מראשי מחנה ה"ברקזיט" ותומך מוצהר של פוטין השיגה 13 מושבים. מפלגה נוספת שספגה מפלה משמעותית היא המפלגה הסקוטית הלאומית, SNP שהתרסקה ל-10 מושבים בלבד מ-43 בקדנציה הנוכחית.