מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שינוי דרמטי באופן המלחמה: הדיון שמכנס נתניהו עם הצמרת הביטחונית

ראש הממשלה נתניהו מכנס בשעה זו דיון דרמטי עם הצמרת הביטוחונית בישראל בכוונה להכריז על סיום הלחימה ברפיח כבר בימים הקרובים - וסיום המלחמה בתצורתה הנוכחית

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 20:41 כד בסיון התשפד

שינוי דרמטי באופן המלחמה: הדיון שמכנס נתניהו עם הצמרת הביטחונית
נתניהו, צילום: Tomer Appelbaum/POOL

לקראת סיום המלחמה ברפיח: ראש הממשלה נתניהו כינס הערב (א') את בכירי צה"ל לדיון דרמטי על סיום הפעולה ברפיח ומעבר לשלב ג' במלחמה בו יבוצעו פשיטות ממוקדות ופעילויות אוויריות. כך לפי הכתבת מוריה אסרף. לפי הדיווח המהלך צפוי לצאת לפועל כבר בימים הקרובים וישראל תכריז באופן רשמי על סיום הפעולה ברפיח והכרעת גדודי חמאס.

המשתתפים בהערכת המצב: ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ועוד"

בלשכת ראש הממשלה הבהירו: "החלה לפני מספר דקות הערכת המצב הביטחונית, בראשות ראש הממשלה נתניהו, בדרום. בדיון משתתפים שר הביטחון, ר' המל"ל, הרמטכ"ל, מפקד פד"מ, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, מתפ"ש, מפקד חיל האוויר, מפקד זרוע היבשה, מאו"ג 162, מאו"ג 143, מאו"ג 99 ומאו"ג 98".

"אעמוד מקרוב על קצב התקדמות הלחימה"

כזכור, הבוקר בישיבת הממשלה אמר נתניהו: "בהמשך היום אני אקיים הערכת מצב בפיקוד הדרום. אני אעמוד מקרוב על קצב התקדמות הלחימה והתכניות שלנו להשלמת מטרות המלחמה. כוחותינו פועלים ברפיח, בסג'עייה, בכל מקום ברצועת עזה. מדי יום הם מחסלים עשרות מחבלים. זהו מאבק קשה שמתנהל מעל הקרקע, לפעמים בקרבות פנים-אל-פנים, והוא מתנהל גם מתחת לקרקע".

נתניהו נצמד למתווה של ביידן: "חמאס הוא המכשול היחיד"

נתניהו התייחס גם להצעתו של ביידן וחזר על מחויבותו להצעה: "אין שום שינוי בעמדת ישראל ביחס למתווה השחרור שהנשיא ביידן בירך עליו. היום כולם יודעים אמת פשוטה: החמאס הוא המכשול היחיד לשחרור חטופינו. בשילוב של לחץ מדיני ולחץ צבאי, וקודם כל לחץ צבאי, אנחנו נשיב את כולם - את כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד".