מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שינויים בהצעתו של ביידן לחמאס - כך השיבו בישראל | סיכום חדשות השבת

ממשל ביידן ערך שינויים בהצעתו לחמאס בניסיון לגשר בין ישראל חמאס תוך לחץ מקביל מצד מצרים וקטאר | השינויים מתמקדים בסעיף 8 להצעה העוסק בהיקף המחבלים שישוחררו תמורת גברים וחיילים ובפירוז הרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/24 21:07 כג בסיון התשפד

שינויים בהצעתו של ביידן לחמאס - כך השיבו בישראל | סיכום חדשות השבת
סינוואר, נתניהו וביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

בניסיון להחיות את הצעתו של הנשיא ביידן לעסקת חטופים בין ישראל לחמאס, בממשל ביידן ערכו שינויים בסעיף 8 להצעה העוסק בשלב השני לעסקת החטופים שעוסק במשא ומתן שישערך בין ישראל לחמאס במהלך השלב הראשון במטרה להגיע לשקט בר קיימא ברצועה. כך פורסם אתמול (שבת) באתר אקסיוס לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא.

בממשל ניסחו מחדש את הסעיף השנוי במחלוקת

לפי הדיווח, בחמאס מעוניינים כי הסעיף ימוקד בהיקף המחבלים שישוחררו תמורת גברים וחיילים ואילו בישראל מעוניינים להעלות בשלב זה יעסוק בנושאים נוספים כמו בסוגיית פירוז הרצועה. לפי מקורות המעורים בנושא, בממשל ניסחו מחדש את הסעיף ועתה מופעלים לחצים כבדים על קטאר ומצרים כדי שאלו יפעילו לחץ על חמאס.

בכיר חמאס: "אין למעשה חדש במשא ומתן"

מאוחר יותר, בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן דחה את הדיווח: "אין למעשה חדש במשא ומתן" אמר. "מה שמדווח בשם הממשל האמריקני הוא כחלק מהפעלת הלחצים שונים על הארגון עד שיסכים להצעה הישראלית כפי שהיא ללא תיקונים" הוסיף. "חמאס מוכן להתייחס בחיוב לכל נוסחה שמבטיחה באופן יסודי וישיר: הפסקת אש קבועה, נסיגה כוללת מרצועת עזה ועסקת חליפין אמיתית".

סינוואר, חמאס דוחה את העסקה

סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

גורם מדיני: "עד לרגע זה לא התקבלה תגובת חמאס"

בתוך כך, בישראל חזרו על המחויבות להצעת ביידן המקורית וטענו כי חמאס טרם השיב לה. "ישראל מחויבת לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה. אין כל שינוי בעמדתה" אמר גורם מדיני, והוסיף: "עד לרגע זה לא התקבלה תגובת חמאס להצעה זו".