מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האמריקאים העבירו מסר חד וברור: ישראל בדרך למלחמה בלבנון

לאחר שבועות ארוכים בהם ניסו למנוע הסלמה, גורמים בממשל האמריקאי השלימו עם העובדה שהאפיק המדיני מוצה וכי ישראל קרובה לתקיפת חיזבאללה בלבנון. מסרים הועברו לפקידי ממשל בלבנון ולמתווכים עם חיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 07:32 יט בסיון התשפד

האמריקאים העבירו מסר חד וברור: ישראל בדרך למלחמה בלבנון
מלחמת חרבות ברזל, צילום: by Tomer Neuberg/Flash90

בשבועות האחרונים מתגברות רוחות המלחמה בצפון ובישראל מגבירים את עוצמת האיומים כלי חיזבאללה. למרות ניסיון אמריקאי להגיע להבנות מדיניות שימנעו מלחמה, בממשל האמריקאי השלימו בימים האחרונים עם העובדה שישראל תצא למלחמה נגד חיזבאללה בצפון, כך דווח הלילה (ג') ב"פוליטיקו".

ארה"ב לא תוכל למנוע את המתקפה הישראלית

לפי הדיווח, מספר גורמים המעורבים בפרטים העבירו בתקופה האחרונה מסרים לחיזבאללה לפיהם ארה"ב לא תוכל למנוע את המתקפה הישראלית על חיזבאללה וכי היא תעמוד לצד ישראל במידה ואכן תצא למתקפה.

נתניהו ועמוס הוכשטיין בלשכת ראש הממשלה

נתניהו ועמוס הוכשטיין בלשכת ראש הממשלה, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עוד הוסיפו הגורמים כי במצבים מסויימים, ייתכן כי האמריקאים יעניקו לישראל תמיכה צבאית ישירה ובכל מקרה יסייעו במודיעין ובמיירטי כיפת ברזל. הדברים מגיעים ברקע המסע המדיני של שליחו של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין שדילג בשבוע שעבר בין ישראל ולבנון במטרה להגיע להסדר.

האזהרה של הרמטכ"ל האמריקאי

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, גנרל צ'רלס בראון, אמר אמש כי ארצו תתקשה להגן על ישראל במקרה של מלחמה כוללת מול חיזבאללה כמו שעזרו להגן על ישראל במתקפה האיראנית בחודש אפריל האחרון. אחת הסיבות לכך היא שלטענת בראון: "הרבה יותר קשה ליצור מערך הגנה יעיל נגד רקטות וטילים קצרי-טווח של חיזבאללה שמשוגרים באופן קבוע ושגרתי לעבר ישראל" בשונה מהטילים האיראנים שנשלחו בחודש אפריל ממרחק רב של קילומטרים.