סחף? עוד מדינה אירופית הודיעה על הכרה במדינה פלסטינית

משרד החוץ של ארמניה הודיע כי יכיר במדינה פלסטינית. בהודעה שפרסם נכתב: "ארמניה דוגלת בפתרון שתי המדינות ומשוכנעת שזהו הפתרון לסכסוך". ישראל תומכת שנים באזרבייג'ן, לה יש סכסוך דמים ארוך עם הארמנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/24 11:53 טו בסיון התשפד | עודכן בתאריך 21/06/24 12:19

סחף? עוד מדינה אירופית הודיעה על הכרה במדינה פלסטינית
ראש ממשלת ארמניה, ניקול פסיניאן, צילום: Alexandros Michailidis,Shutterstock

בזמן שישראל נלחמת בעזה, ניצלו ספרד, אירלנד ונורווגיה את המצב על מנת לתמוך חד צדדית במדינה פלסטינית, עתה מצטרפת אליהם מדינה נוספת, ארמניה. משרד החוץ הארמני הודיע היום (ו') כי בכוונתם להכיר במדינה פלסטינית. ישראל נחשבת למדינה קרובה מאוד לאזרבייג'ן לה ישסכסוך ארוך שנים עם ארמניה, שהסתיים בשנה האחרונה גם בכיבוש חבל הארץ קרבאך במלחמה בין שתי המדינות. ישראל מעבירה לאזרבייג'ן נשק רב.

במשרד החוץ הגיבו להחלטה הארמנית החד צדדית בזעם והודיעו על זימון השגריר האמרני בישראל לשיחת נזיפה. בהודעת משרד החוץ נכתב: "בעקבות הכרת ארמניה במדינה פלסטינית משרד החוץ זימן את שגריר ארמניה בישראל לשיחת נזיפה חמורה".

"ארמניה מכירה במדינה פלסטינית"

בהודעת משרד החוץ נכתב: "ארמניה הצטרפה לקריאת האו"ם להפסקת אש מיידית, תוך כוונה אמיתית של ארמניה לשלום ויציבות במזרח התיכון. ארמניה דוגלת בפתרון שתי המדינות ומשוכנעת שזהו הפתרון לסכסוך. בהתבסס על כך, ועל המחויבות לחוק הבין-לאומי ועקרונות השוויון ארמניה מכירה במדינה פלסטינית".

ארמניה, תכיר במדינה פלסטינית

ארמניה, תכיר במדינה פלסטינית, צילום: Ruslan Harutyunov,Shutterstock

"המצב ההומניטרי בעזה והסכסוך הצבאי המתמשך הם הנושאים המרכזיים בסדר היום העולמי שדורש פתרון" נכתב בהודעת משרד החוץ, "ארמניה דוחה כל פגיעה בתשתיות אזרחיות, אלימות נגד אוכלוסייה ולקיחתם של בני ערובה ומצטרפת לקריאה הבין-לאומית לשחררם".