מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: קטאר מתקרבת לסנקציות על חמאס וגירוש הבכירים מהמדינה

ברקע המשך הסירוב של ארגון הטרור להגיע להסכמם בסוגיית החטופים, ארצות הברית והמתווכות מאבדות סבלנות. גורמים אמריקאים עדכנו את הישראלים בהלך הרוח של הקטארים. גורמים ישראלים הביעו אופטימיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 09:30 יד בסיון התשפד

דיווח: קטאר מתקרבת לסנקציות על חמאס וגירוש הבכירים מהמדינה
מוחמד אל ת'אני, ראש ממשלת קטאר, צילום: Alexandros Michailidis,Shutterstock

גורמים בארצות הברית העבירו בימים האחרונים מסרים לאלה הישראלים לפיהם בקטאר מאבדים סבלנות בנוגע לסירוב חמאס לחזור למשא ומתן ושוקלים להטיל על ארגון הטרור סנקציות, כך על פי דיווח בכאן 11. הדברים מגיעים לאחר תקופה בה המשא ומתן תקוע ובצל הסירוב המתמשך של חמאס להגיע לעסקה.

קטאר שוקלת בחיוב את גירוש אנשי חמאס

את הדברים העבירו הגורמים האמריקאים לאלה הישראלים ובישראל מביעים תקווה כי הדבר אכן ישפיע על ארגון הטרור לחזור בו מסירובו העיקש לעסקת חטופים. הצעד הקטארי שכולל גם אפשרות לגירוש בכירי חמאס מהמדינה פורסם כבר לפני מספר שבועות, אך ברקע הלחץ האמריקאי על הקטארים, באמירות שוקלים זאת עתה בחיוב.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, הנייה. ארכיון

הנייה, יגורש מקטאר? צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

לאף אחד אין מושג כמה חטופים נותרו בחיים

חבר הלשכה המדינית ודובר חמאס, אוסמה חמדאן, אמר לאחרונה בראיון ל-CNN כי "לאף אחד אין מושג" כמה חטופים נותרו בחיים, תוך שהוא מתייחס לעסקה במהלכה אמורים לחזור בשלבים הראשונים חטופים חיים. עוד אמר חמדאן כי המתווה שפורסם אינו עומד בתנאים של חמאס שכוללים הפסקה מוחלטת של המלחמה ונסיגת צה"ל מעזה.