אחרי הפגישות בישראל: הנציג האמריקאי הגיע ללבנון והעביר מסר תקיף בנוגע למלחמה

השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין המשיך מישראל לסבב שיחות בלבנון והזהיר כי אם לא יחתרו לשיחות עם ישראל ההסלמה תהיה "בלתי נמנעת". גורם ישראלי: הצלחנו להרחיק את חיזבאללה 8 ק"מ, היכולות של חיזבאללה על הגבול מוגבלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 14:30 יב בסיון התשפד

אחרי הפגישות בישראל: הנציג האמריקאי הגיע ללבנון והעביר מסר תקיף בנוגע למלחמה
נתניהו ועמוס הוכשטיין בלשכת ראש הממשלה, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

אחרי יומיים של שקט יחסי בגבול הצפון, היום (ג') לקח חיזבאללה אחריות על שיגורי רקטות לעבר שטח ישראל. בתוך כך נמשכים מאמצי האמריקאים למנוע הסלמה בצפון ולהביא למשא ומתן והפסקת אש מבלי שישראל תזדקק לפעול בשטח המדינה.

המסר התקיף לצמרת הלבנונית: "למנוע מלחמה גדולה"

אחרי שנפגש עם הצמרת המדינית בישראל, השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין המשיך לסדרת פגישות בלבנון על מנת לנסות ולקדם הסדרה. הוכשטיין נפגש בין היתר עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי ומפקד הצבא הלבנוני ג'וזף עאון. במהלך הפגישות העביר הוכשטיין מסר תקיף כי הסלמה תהיה בלתי נמנעת אם לא יימצא פתרון שירחיק את חיזבאללה מגבול ישראל ויושג הסכם הפסקת אש.

"המצב רגיש מאוד בלבנון. המצב בגבול מסוכן ביותר ואנחנו שואפים לעצור את ההסלמה כדי למנוע מלחמה גדולה. המטרה המרכזית היא להימנע מהסלמה נוספת בין המדינות" אמר הוכשטיין לבני שיחו. גורם דיפלומטי הוסיף כי "המצב רגיש מאוד בלבנון. המצב בגבול מסוכן ביותר ואנחנו שואפים לעצור את ההסלמה כדי למנוע מלחמה גדולה".

הרצוג ועמוס הוכשטיין בבית הנשיא

הרצוג ועמוס הוכשטיין בבית הנשיא, צילום: דוברות

גורם ישראלי בכיר: "הצלחנו להרחיק את סכנת הפלישה של חיזבאללה"

במקביל, גורם ישראלי בכיר שצוטט ברשת "אל-חדת'" הסעודית אמר כי "חיזבאללה נאלץ להסיג את כוחותיו לטווח של שמונה קילומטרים בשטח לבנון. הקרב בחזית הצפונית הוא בדרך כלל הגנתי. חיסול בכירי חיזבאללה גרם לבלבול ולפגיעה ישירה בארגון. היכולות של חיזבאללה על הגבול מוגבלות ואינן זהות לאלו של לפני 7 באוקטובר". במקביל אמר אותו גורם: "הצלחנו להרחיק את סכנת הפלישה של חיזבאללה לאזורים נרחבים בגליל".