מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן: "נתניהו תחת לחצים כבדים והוא מוכן לעשות הכול כדי להחזיר את החטופים"

בראיון למגזין TIME אומר הנשיא האמריקאי כי נתניהו דוחף לעסקת חטופים למרות הלחצים והסביר מה היא המחלוקת העיקרית בין השניים: "מה יקרה כשסיפור עזה ייגמר". ביידן התייצב לצד ישראל בכל הנוגע לפסיקת בית הדין בהאג: "ה-ICC הוא משהו שאנחנו לא מכירים בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 16:15 כז באייר התשפד

ביידן: "נתניהו תחת לחצים כבדים והוא מוכן לעשות הכול כדי להחזיר את החטופים"
הנשיא ביידן, נתניהו מוכן לעשות הכל, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

ברקע עסקת החטופים המסתמנת, עסקה שחשף הנשיא ביידן בסוף השבוע שעבר, התראיין הנשיא האמריקאי למגזין TIME ואמר על נתניהו כי הוא מקדם את העסקה למרות הלחצים מבית. "נתניהו תחת לחצים כבדים והוא מוכן לעשות הכול כדי להחזיר את החטופים" אמר.

"ההצעה האחרונה שישראל הציעה הייתה נדיבה מאוד"

ביידן סירב לקבל את הנרטיב שישראל היא הצד הסרבן לעסקה ותקף את חמאס: "חמאס יכול לסיים את זה מחר. הוא יכול היה לומר את הדברים ולעשות את הצעד. וכן, ההצעה האחרונה שישראל הציעה הייתה נדיבה מאוד מבחינת מי שהם היו מוכנים לשחרר ומה שהם יתנו בתמורה".

שער המגזין בו התראיין ביידן

שער המגזין בו התראיין ביידן צילום: TIME

יחד עם זאת מתח גם ביקורת על נתניהו ורמז כי "יש את כל הסיבות לחשוד שנתניהו מאריך את המלחמה מסיבות פוליטיות". על המחלוקות בין השניים אמר: "המחלוקת העיקרית שלי עם נתניהו היא מה קורה ביום שאחרי, מה יקרה כשסיפור עזה ייגמר".

לא מכיר בבית הדין בהאג

בראיון שנערך מספר ימים לפני נאומו של הנשיא בו חשף את ההצעה הישראלית, התייצב ביידן לצד ישראל גם בנוגע לפסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג: "זה נחקר בידי הישראלים, ה-ICC הוא משהו שאנחנו לא מכירים בו". יחד עם זאת מתח ביקורת על מצב הסיוע ההומניטרי: "דבר אחד בטוח הוא שהאנשים בעזה, סבלו מאוד מחוסר מזון, מים ותרופות".