האם ראש המוסד לשעבר איים על התובעת בהאג כדי שתרד מישראל?

על פי דיווח בעיתון הבריטי "גרדיאן", ראש המוסד לשעבר יוסי כהן הוביל תוכנית שמטרתה הייתה הורדת התובעת פאטו בנסודה, מחקירה של "פשעי מלחמה" ביהודה ושומרון. על פי הדיווח, כהן אף שלח איום מרומז: "את צריכה לעזור לנו ולתת לנו לטפל בך" | לשכת רה"מ: "טענות שקריות ולא מבוססות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 13:05 כ באייר התשפד

האם ראש המוסד לשעבר איים על התובעת בהאג כדי שתרד מישראל?
יוסי כהן, מי יתעסק עם המוסד., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עיתון "הגרדיאן" הבריטי פרסם היום (ג') כי ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, הוביל ניסיון ישראלי למנוע מהתובעת בהאג פאטו בנסודה, שלא לחקור פשעי מלחמה לכאורה של ישראל בשטחי יהודה ושומרון, על פי הדיווח, הדברים התרחשו בזמן שכיהן כראש המוסד.

"את לא רוצה להיכנס לדברים שעלולים לסכן את הביטחון שלך"

עוד דווח בעיתון המוביל קו אנטי ישראלי, כי כהן נפגש עם בנסודה מספר פעמים וערך שיח משותף בנושא עם תובעת, אך בהמשך כך לפי הדיווח, שלח גם איום מרומז וכתב: "את צריכה לעזור לנו ולתת לנו לטפל בך. את לא רוצה להיכנס לדברים שעלולים לסכן את הביטחון שלך או את זה של משפחתך".

פאטו בנסודה, המוסד איים?

פאטו בנסודה, המוסד איים? צילום: CC BY-SA 3.0, Max Koot Studio, wikipedia

המוסד השיג הקלטות של בעלה של התובעת

"בנסודה עדכנה קבוצה קטנה של בכירים בבית הדין הפלילי על ניסיונותיו של כהן להשפיע עליה" נכתב בתחקיר העיתון, "כשברקע שוררת דאגה מהתנהלותו, שנעשתה יותר ויותר עקשנית ומאיימת" בנוסף נכתב כי המוסד השיג הקלטות של בעלה של בנסודה.

התגובה של נתניהו לפרסום

בתגובה לפרסום של העיתון, הגיבה לשכת ראש הממשלה נתניהו ואמרה כי "השאלות שהופנו אלינו גדושות בטענות שקריות ולא מבוססות שנועדו לפגוע במדינת ישראל", יוסי כהן עצמו סירב להגיב לטענות העיתון.