ישראל משנה את מדיניות הכניסה לארץ - זה מה שיצטרך לעשות כל מי שירצה להיכנס

הל מה-1 באוגוסט, כל אדם ממדינה פטורה מוויזה שירצה לבקר במדינת ישראל, יזקק להנפיק אשרת תייר דיגיטלית. האשרה תהיה תקפה לשנתיים ובתוכה יוכלו לשהות בישראל עד 90 ימים. מערכת הגשת הבקשות תיפתח ב-1 ליוני, בינתיים מתקיים פיילוט לאזרחי ארה"ב וגרמניה | העלות: 25 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 10:46 כ באייר התשפד

ישראל משנה את מדיניות הכניסה לארץ - זה מה שיצטרך לעשות כל מי שירצה להיכנס
כניסה לארץ תחייב ויזה, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

החל מה-1 באוגוסט הקרוב יצטרכו תיירים ממדינות הפטורות מאשרת כניסה לישראל, להנפיק אישור נסיעה אלקטרוני על מנת להיכנס לישראל. האישור הדיגיטילי, ETA-IL (Electronic Travel Authorization) יידרש מכל אדם שאינו אזרח ישראלי ויבקש להגיע ארצה. אזרחי מדינות הזקוקים לוויזה על מנת להגיע לישראל יצטרכו עדיין להנפיק ויזה על מנת להיכנס למדינה.

החל פיילוט לאזרחי גרמניה וארצות הברית

השינוי המשמעותי כאמור, הוא עבור אזרחי מדינות שאינם זקוקים לוויזה. את ה-ETA-IL יהיה ניתן להנפיק באתר ייעודי שייפתח ב-1 ליוני כאשר לפני כן תתבצע תקופת פיילוט ללא עלות לאזרחי ארצות הברית וגרמניה בלבד. האישור האלקטרוני יהיה תקף לתקופה של שנתיים כאשר לכל אורך התקופה יוכל אותו אזרח לשהות בישראל למשך 90 ימים. במידה ובמהלך השנתיים ירצה המבקר להישאר יותר זמן בישראל, ניתן יהיה להגיש בקשה להארכת שהייה.

האתר היעודי

האתר היעודי צילום: צילום מסך

תשובה תתקבל תוך 24-72 שעות

כל מבקר בישראל יהיה זקוק או לאישור האלקטרוני או לוויזה בתוקף, אך הדברים כאמור לא חלים על אזרחי ישראל. את ה-ETA-IL ניתן יהיה להשיג באמצעות אפליקציה מקוונת פשוטה. הבקשה תודיע תחילה למבקש אם הוא זכאי ל-ETA-IL, בהתבסס על ארץ מוצאו. לאחר מכן יש לענות על מספר שאלות בסיסיות, ותשלום עמלה של 25 שקלים. תשובה תתקבל תוך 24-72 שעות, ולעיתים תוך מספר דקות.

נתב"ג, נפתח לתנועת מטוסים

נתב"ג, תיירים יהיו צריכים אישור שהייה דיגיטלי. צילום: Arie Leib Abrams,Flash90