המנהיג האירופי וידידו הקרוב של נתניהו: שיגר הודעת ניחומים לאיראנים ותקף את ההחלטה בהאג

ויקטור אורבן, אחד המנהיגים האירופאים הקרובים ביותר לנתניהו פרסם שתי הודעות ביממה האחרונה, האחת הודעת ניחומים לעם האיראני על מותו של הנשיא ושר החוץ, האחרת תוקפת את ה -ICC על ההחלטה לתת צו מעצר לנתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/24 13:45 יג באייר התשפד

המנהיג האירופי וידידו הקרוב של נתניהו: שיגר הודעת ניחומים לאיראנים ותקף את ההחלטה בהאג
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, צילום: lev radin,Shutterstock

מותו של ראיסי וההחלטה של בית הדין בהאג: שני אירועים גלובליים ודרמטיים שקשורים במישרין ובעקיפין לישראל התרחשו השבוע. תאונת המסוק האיראני - אויבתה המושבעת של ישראל, בה מתו הנשיא ושר החוץ של המדינה המוסלמית, וההחלטה התקדימית של תובע בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ה- ICC - קארים חאן להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון הישראליים יחד עם בכירי החמאס - בגין מלחמה אותה היא מנהלת עם כוחות פרוקסי של אותה איראן.

נתניהו ואורבן

נתניהו ואורבן צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

אורבן: "מחשבותינו ותפילותינו עם תושבי איראן"

רצף האירועים שהתרחשו יום אחרי יום, יצרו סיטואציה ביזארית בה מנהיגים שתומכים בישראל במלחמתה בחמאס הוציאו גם הודעות ניחומים לעם האיראני על מות מנהיגם ראיסי, שתמך בטבח השביעי לאוקטובר ומימן והכווין באופן ישיר את ארגון הטרור חמאס.

מי שבלט בנסיון לרקוד על שתי החתונות הוא מנהיג הונגריה ויקטור אורבן, ידיד קרוב של נתניהו, ששלח הודעת ניחומים לאיראן בה ניחם את העם האיראני על מות ראיסי "ברצוני להביע את תנחומיי העמוקים לעם האיראני על התאונה הטרגית שגבתה את חייהם של הנשיא איברהים ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן. מחשבותינו ותפילותינו עם תושבי איראן."

אורבן: "ההצעה של התובע הראשי של בית הדין הפלילי נגד ראש הממשלה נתניהו -מבישה"

ומספר שעות לאחר מכן, פרסם אורבן הודעת תמיכה בנתניהו ונגד ההחלטה של בית הדין הפלילי בהאג "ההצעה של התובע הראשי של בית הדין הפלילי נגד ראש הממשלה נתניהו, היא אבסורדית ומבישה. יוזמות כאלה לא יקרבו את המזרח התיכון לשלום, אלא רק ידלקו מתחים נוספים."

נשיא איראן, איברהים ראיסי

נשיא איראן שמת בהתרסקות איברהים ראיסי, צילום: photosince,Shutterstock

אורבן, המוכר כתומך ישראל נלהב אותו כינה ראש הממשלה "ידיד אמת", אסר אחרי טבח השביעי לאוקטובר על הפגנות פרו פלסטיניות בהונגריה בנוסף פועל המנהיג ההונגרי להפוך את המדינה למקום בטוח ליהודים כך על פי דיווח ב AP, כך שהודעת הניחומים לאיראן שתומכת בהשמדת ישראל ומשתמשת בטרמינולוגיה אנטישמית מעמידה באור בעייתי את המנהיג האירופי שנחשב לידיד אמת של ישראל.