מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעולם זועמים על האג: "החלטה מחרידה"

בעולם מגיבים בזעם לצווי המעצר של האג נגד נתניהו ושר הביטחון: ראש ממשלת צ'כיה תקף - "הצעה מחרידה ובלתי מתקבלת על הדעת". בכיר רפובליקני: זו סטירת לחי למערכת המשפט הישראלית הידועה בעצמאותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 17:19 יב באייר התשפד

בעולם זועמים על האג: "החלטה מחרידה"
ראש ממשלת צ'כיה, צילום: Alexandros Michailidis,Shutterstock

מנהיגי מדינות ובכירים פוליטיים ברחבי העולם הגיבו היום (ב') בביקורת חריפה להחלטתו של התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי בהאג לדרוש צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון בשורה אחת עם מנהיגי חמאס. ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה, כינה את ההחלטה "מחרידה" וכתב בחשבון ה-"X" שלו: "דרישת התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי להוציא צו מעצר לנציגי ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי יחד עם מנהיגי ארגון הטרור האיסלאמיסטי היא מחרידה ובלתי מתקבלת על הדעת לחלוטין".

"אסור לשכוח שחמאס הוא זה שתקף את ישראל באוקטובר"

עוד כתב ראש ממשלת צ'כיה: "אסור לשכוח שחמאס הוא זה שתקף את ישראל באוקטובר ורצח, פצע וחטף אלפי חפים מפשע. מתקפת הטרור הבלתי נסבלת הזו היא שהובילה למלחמה הנוכחית בעזה ולסבל של אזרחים בעזה, בישראל ובלבנון".

הסנאטור הרפובליקני הבכיר: התובע שיכור מחשיבות עצמית והוא שיקר לי ולעמיתיי

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם זעם על ההחלטה וכתב בחשבון "X": "הצוות של התובע חאן היה אמור להיות היום בישראל כדי לתאם פגישה לשבוע הבא עם הפרקליטות על ההאשמות. נאמר לי מעובדי ה-ICC כי ככל הנראה החקירה תימשך חודשים ולא שבועות, וכי תיערך התייעצות משמעותית עם מדינת ישראל. במקום שה-ICC יתאם את ההתייעצויות עם ישראל, הם הכריזו על צווים. אני מרגיש ששיקרו לי ושיקרו לי לעמיתים שלי. התובע חאן שיכור מחשיבות עצמית וגרם נזק רב לתהליך השלום וליכולת להתקדם. תובעים שקרנים אף פעם לא מביאים לתוצאות צודקות".

היועץ לביטחון לאומי של טראמפ: "להטיל על בית הדין סנקציות"

ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי בממשל הקודם של דונלד טראמפ, קרא להטיל סנקציות נגד בית הדין וכתב: "בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) הוכיח את חוסר הלגיטימיות הבסיסית שלו בבקשתו להטיל צווי מעצר נגד בכירים ישראלים בעיצומה של מלחמה. כדי לסייע לבעלת בריתנו ישראל, על ארה"ב לנקוט בצעדים הן בקונגרס והן בבית הלבן כדי לגנות את בית הדין הפלילי הבינלאומי ולהטיל עליו סנקציות, כפי שהצעתי בעבר".