מדינה בפוסט טראומה: עליה של 57% בפניות לקווי סיוע על רקע מלחמה וירי טילים

עמותת נט"ל הגישה לנשיא המדינה את הדוח השנתי ובו הוצגה עלייה דרמטית בהיקף פעילות העמותה בשנה האחרונה, על רקע אירועי טרור, מלחמה ואירועי קיצון לאומיים | לנתונים המלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/22 11:35 כה בניסן התשפב

מדינה בפוסט טראומה: עליה של 57% בפניות לקווי סיוע על רקע מלחמה וירי טילים
פוסט טראומה, צילום: shutterstock

עמותת נט"ל המטפלת בנפגעי טרור ומלחמה ובכל המעגלים שסובבים אותם לרבות אלה אשר המדינה אינה מכירה בהם כמי שזכאים לקבל סיוע נפשי, פרסמה את הדוח השנתי שלה והגישה אותו לנשיא המדינה יצחק הרצוג.

43% אחוזים מהפונים על רקע צבאי ב2021 הם בוגרי מבצע צוק איתן.

מנתוני הדוח עולה כי חלה עליה של 57% בפנייה לקווי הסיוע שלה בפניות על רקע מלחמה וירי טילים לקו הסיוע, עוד עולה מהדוח כי 36% מכלל הפניות לקו הסיוע של נט"ל בשנת 2021 היו על רקע צבא ומלחמה (לעומת 19% בשנת 2020), כאשר 43% אחוזים מהפונים על רקע צבאי ב2021 הם בוגרי מבצע צוק איתן. (עלייה של 15% בהשוואה ל2020), הדוח מתייחס גם לאירועי שומר החומות ממנו עולה  כי  31% מהפניות לקו הסיוע היו על רקע המצב הביטחוני וירי הטילים (לעומת 5% בשנת 2020). 

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל לידיו את דו״ח עמותת נט"ל לשנת 2021 על ידי מנכ"לית עמותת נט"ל אפרת שפרוט,  ובו הוצגה העלייה הדרמטית בהיקף פעילות העמותה בשנה האחרונה, על רקע אירועי טרור, מלחמה ואירועי קיצון לאומיים.

בשנת 2021 חלה עלייה של 25% במורכבות הפניות ובפניות להתייעצויות ולמעקב פסיכיאטרי

בין יתר הנתונים בדוח עולה כי ביחידות הקליניות של נט"ל טופלו בשנת 2021 טופלו 824 מתמודדים ביחידה הקלינית. 60% מתוכם – מתמודדים על רקע צבאי. כ70% מתחת לגיל 35. בשנת 2021 חלה עלייה של 25% במורכבות הפניות ובפניות להתייעצויות ולמעקב פסיכיאטרי.

למעמד הגשת הדו"ח הגיעו גם השחקן אמרי ביטון המתמודד עם פוסט טראומה, אורי ארנפלד נכה צה"ל, מיכל פרומן ביתו של הרב פרומן ז"ל המתמודדת עם פוסט טראומה אחרי שהותקפה  על ידי נער ערבי באמצעות סכין כאשר הייתה בחנות בתקוע כשהייתה בהריון, ותמר אילוביץ, מתנדבת בקו הסיוע של נט"ל .

מקרה איציק סעידיאן, מבצע שומר החומות והמשך מגפת הקורונה הביאו לנקודת רתיחה ולצורך דחוף בטיפול וסיוע נפשי

מנכ"לית נט"ל אפרת שפרוט הודתה לנשיא המדינה על הדברים ואמרה: "שנת 2021 הייתה אחת השנים הקשות שידעה החברה הישראלית בהיבט של התמודדות עם טראומה וחרדה. רצף של אירועים קשים ביניהם התמודדות עם נזקי הקורונה, מקרה איציק סעידיאן, מבצע שומר החומות והמשך מגפת הקורונה הביאו לנקודת רתיחה ולצורך דחוף בטיפול וסיוע נפשי. גם עכשיו, רק בחודש האחרון, חלה עלייה של  610% בפניות לקו בעקבות גל הפיגועים האחרון ואנחנו נותנים מענה ותמיכה נפשית לכל מי שזקוק ופונה אלינו. אני מודה לנשיא המדינה ורעייתו על המפגש ועל העלאת המודעות ל"פציעה השקופה".