ירי צלפים משכם: פיגוע ירי סמוך להר ברכה, פצוע קל פונה לבית חולים

דיווח ראשוני על פצוע במצפה סמוך להר ברכה מירי שהתבצע מכיוון שכם, כוחות צה"ל רבים בזירה, סריקות החלו אחר המפגעים. הפצוע בהכרה, נפגע מירי בבטנו ופונה לבית החולים במצב קל. עד ראיה לפיגוע בשומרון: "העברתי שיחה למטיילים ופתאום מישהו נפל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 13:10 כו בסיון התשפד | עודכן בתאריך 02/07/24 14:01

ירי צלפים משכם: פיגוע ירי סמוך להר ברכה, פצוע קל פונה לבית חולים
זירת הפיגוע, היום, צילום: מנחם בן שחר

כוחות רפואה וביטחון רבים הוקפצו למצפה יוסף סמוך להר ברכה שבשומרון לאחר דיווח על נפגע ירי במקום. נכון להגעת הכוחות הראשונים לזירה, הפצוע סובל מפצעי ירי בבטן ונמצא בהכרה. על פי החשד הראשוני, ייתכן והירי בוצע מרחוק על ידי צלף פלסטיני, כוחות רבים בזירה.

בדובר צה"ל אישרו את פרטי האירוע, כוחות רבים עורכים סריקות אחר המפגעים. הצלה יו"ש ללא גבולות מעדכנים כי כונני הצלה ללא גבולות ומד"א שומרון העניקו טיפול ראשוני לפצוע קל בפיגוע ירי לעבר מבקרים במצפה יוסף סמוך להר ברכה, הפצוע פונה לבית חולים.

עד ראיה לפיגוע בשומרון: "העברתי שיחה למטיילים ופתאום מישהו נפל"

מנחם בן שחר, תושב האזור שהעביר את השיחה לקבוצת המטיילים סיפר על הרגעים הדרמטים: "היינו פה במצפה יוסף עם קבוצה של מבקרים, ובדיוק שסיימתי לדבר אחד המבקרים צעק "איי" ונפל. ניגשנו אליו, בדקנו אם יש לו פצע שנראה כמו חור כניסה, הקפצנו כוחות ולקח יחסית זמן עד שהגיעו".

בן שחר הוסיף וסיפר: "האירוע התרחש בדיוק שסיימתי לספר לקבוצה על יוסף הצדיק, על הנאמנות שלו לארץ, על האמונה שלו, על איך עם ישראל במדבר לא עזב את יוסף 40 שנה והיום לצערנו יוסף זרקו בבור, לבד, ואנחנו לא יכולים להגיע לבקר אותו, רק לפעמים כמו גנבים בלילה".

יוסי דגן: "ממשלת ישראל חייבת להפוך את השולחן"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן בתגובה לפיגוע הירי באתר התיירות מצפה יוסף המשקיף לעבר קבר יוסף: "ממשלת ישראל ומערכת הביטחון חייבות להבין - אנחנו במלחמה בצפון, בדרום - וגם ביהודה ושומרון".

הוא הוסיף: "ממשלת ישראל חייבת להפוך את השולחן: להחזיר את המחסומים הביטחוניים. לצאת למערכה כוללת כנגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית והחמאס וחיזוק המבצעים כנגד התשתיות של הרשות הפלסטינית ושל החמאס. ולהגדיר בצורה ברורה שכל מחבל שאוחז בנשק לא חוקי, דינו מעצר או מוות על ידי צה"ל".