ליברמן: מעריך את לפיד על תמיכתו בחוק הגיוס

שר הביטחון הצהיר כי הצעת החוק, שהסיעות החרדיות הצביעו נגדה, יקודם ללא שינוי. יו"ר יש עתיד: "אם ישנו מילה אחת, זו תהיה בגידה בצה"ל ובלוחמים". ח"כ יוגב, שהצביע בעד החוק, כינה אותו "קרקס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/07/18 09:52 כ בתמוז התשעח

ליברמן: מעריך את לפיד על תמיכתו בחוק הגיוס
משדרים על אותו גל בחוק הגיוס. ליברמן ולפיד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון אביגדור ליברמן הביע היום (שלישי) את הערכתו ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, על שתמך בהצעת חוק הגיוס וסייע בהעברתה בקריאה ראשונה.

בראיון לגלי צה"ל אמר ליברמן כי הוא "מעריך את יאיר לפיד שהצביע בצורה עניינית, די לציניות ורוע הלב". לדבריו, "אין מרחב תמרון בחוק הגיוס. אם ירצו לשנות איזה פסיק, בסדר. אבל לא יוסר עניין הסנקציות מהחוק, זה לא בא בחשבון". 

ח"כ יאיר לפיד התייחס באותו משדר להצבעת סיעתו הלילה במליאת הכנסת והזהיר כי החוק לא יקבל את תמיכתו באופן אוטומטי, "אמרתי לשר הביטחון שאם ישנו מילה אחת בחוק, זו תהיה בגידה בצה"ל ובלוחמים. הצבענו בעד כי זה מה שנכון, יותר חרדים יתגייסו".

מוטי יוגב

מוטי יוגבצילום: הדס פרוש/פלאש 90

מי שתקף את הצעת החוק היה דווקא חבר הבית היהודי, אל"מ במיל' ח"כ מוטי יוגב, שאמר כי "חוק הגיוס הוא פשוט קרקס, שנועד לתת מסגרת לרשות המבצעת כנגד בית המשפט העליון שהתערב בדבר לא לו. גיוסם של החרדים לצה"ל הוא תהליך אמוני- חברתי, שלא ניתן לכפותו בכפיה חקיקתית או בצו בית משפט".

לדבריו, הוא "מאמין שבתהליך של עשרות שנים, יתגייסו יותר ויותר צעירים חרדים לצבא בלא חוק ובלא כפיה, משום שכשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל, כך אין מי שפטור מהמצווה הגדולה של שירות בצבא, להגנת העם והמדינה". עם זאת, יוגב הצביע בעד ההצעה כחלק מהמשמעת הקואליציונית.

בניגוד אליו, יו"ר הפורום למשילות בישראל ומי שעתיד להתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, עו"ד ליאור קצב, בירך על אישור החוק ואמר כי הדבר "מחזק את הסדר הנכון בו מהלכי חקיקה שמטרתם שינוי מציאות בחברה הישראלית נכון שיובלו על ידי נבחרי הציבור ולא על ידי בתי המשפט. 

עוד הוא אמר כי ""מציאות בה סוגיות יסוד כמו שילוב חרדים בחברה ובצבא אינם נתונים לפתחה של ממשלה מעקרת את סמכויות הממשלה והכנסת ומעמידה את בג"ץ כמחוקק על . הדבר מהווה פגיעה בדמוקרטיה הישראלית".