ליברמן: "ההסכמות בין סוריה לאירן לא רלוונטיות מבחינתנו"

שר הביטחון סייר ביישובי גבול הצפון ובחן את תוכניות המיגון ליישובים. הוא התייחס גם לפרסומים על הסכמות לנסיגה איראנית מסוריה וגם לסוגיית הרמטכ"ל הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/18 15:26 יט באלול התשעח

ליברמן: "ההסכמות בין סוריה לאירן לא רלוונטיות מבחינתנו"
ליברמן בסיור בצפון , צילום: אריאל חרמוני משרד הבטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר הבוקר בישובים צמודי הגדר בגבול הצפון, על מנת לעמוד על התקדמות התכנית שיזם למיגון ישובי הצפון ושאושרה לאחרונה בקבינט. שר הביטחון ביקר בין השאר במטולה, בקרית שמונה, בזרעית ובשלומי- שם קיים מפגש עם ראשי מועצות מהצפון.

בתום הסיור קיים ליברמן מסיבת עיתונאים בה אמר בין היתר: "השנה הגדרנו 21 ישובים צמודי גדר כיעד ראשוני בחשיבותו, מבחינת הטיפול וההשקעה של פיקוד העורף, של רח"ל (רשות חירום לאומית), של כל הגופים הקשורים לטיפול בישובים צמודי הגדר. גייסנו השנה כ-220 מיליון שקל לכל הטיפול, גם בישובים צמודי הגדר וגם בכל המקלטים הציבוריים וכל מוסדות החינוך והרווחה בטווח של עד 9 ק"מ מהגבול ואפילו עד ל-20 ק"מ מהגבול.
אנחנו מתכוונים לטפל בכל המרכיבים; התראה, דרכי מילוט, מערכות התראה וכמובן מקלטים. בשלב השני אכנס גם לטיפול בממ"דים ולכל בית למעשה, לכל תושב בקו העימות ולישובים צמודי הגדר, חייב להיות גם ממ"ד צמוד ולא רק מקלט ציבורי". 

הבוקר התפרסם ראיון עם ליברמן בו אמר שהחליט על זהות הרמטכ"ל הבא. בתשובה לשאלה בנושא אמר שר הביטחון: "כשכולם ידעו גם אתה תדע ולא שנייה אחת קודם. אבל, מעבר לזה אם כבר הזכרת, מה שחשוב זה לשים לב לכל השינויים מעבר לגבול, אני מתכוון למה שקורה בסוריה. אנחנו רואים התכנסויות שונות במקומות כאלו ואחרים, גם באנקרה, גם בטהראן, גם בז'נבה, גם במקומות נוספים, מדברים אחרי הקרב על אידליב על העיצוב מחדש של סוריה. 

"מבחינתה של מדינת ישראל, עם כל הכבוד וכל ההערכה לכל ההסכמים וכל ההבנות- אותנו זה לא מחייב. מה שמחייב אותנו זה אך ורק האינטרס הביטחוני של מדינת ישראל. כל שאר ההבנות וההסכמות שמגיעים אליהן בכל מיני מקומות, פשוט מבחינתנו לא רלוונטיות. ואנחנו נקפיד על קוצו של יוד לשמור על כל ההסכמים הקודמים ועל האינטרס הביטחוני הישראלי".