יוגב: "ההחלטה שלא להרוס את בית המחבל - מוסר לקוי"

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) תוקף את צה"ל על ההחלטה שלא להרוס את בית המחבל שרצח את עדיאל קולמן. "מי שקיבל את ההחלטה - לוקה במוסריותו". ח"כ סמוטריץ': "החלטה אומללה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/18 13:03 כו באלול התשעח

יוגב: "ההחלטה שלא להרוס את בית המחבל - מוסר לקוי"
עדיאל קולמן, צילום: באדיבות המשפחה

בעקבות החלטת מערכת הביטחון שלא להרוס את בית המחבל עבד א־רחמן מאהר בני פאדל, שרצח את עדיאל קולמן הי"ד בפיגוע בעיר העתיקה בחודש מאי, אומר היום ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מ"מ יו"ר ועדת חוץ וביטחון, כי למי שקיבל את ההחלטה יש בעיה מוסרית:
"שאלת הריסתו של מחבל רוצח היא שאלה ערכית מוסרית. מניעת הריסת בית המחבל בגלל מצבו הנפשי עלול ליצור תקדים מסוכן מאוד לטענה שכזו בכל פיגוע טרור, כפי שקורה במשפטים פליליים. רק לאחרונה פורסם מחקר ממנו עולה כי שני שליש מפיגועי הטרור ב-2015 בוצעו ע"י בעלי רקע נפשי, שהופנו כנגד יהודים שהפן הלאומני מוביל אותם להרוג או לפגוע ביהודים. זאת עובדה שהמחבל הרוצח, "הלוקה בנפשו", לא פגע באף אחד מהעוברים ושבים ברחוב הגיא בירושלים, אלא בחר ביהודי הראשון שראה: עדיאל קולמן ה' ייקום דמו.
למחבל זה היה אישור עבודה בישראל, הרשות הפלסטינית והמשפחה הכריזו עליו כשאהיד, והמשפחה ממומנת על ידי הרשות הפלסטינית כחלק ממענקי הכספים שזו מעניקה למחבלים.
אם לא הורסים את בית המחבל בגלל מצבו הנפשי, מה זה אומר על מצבו המוסרי של מקבל ההחלטה?
אני קורא לשר הביטחון ולשרת המשפטים, לקיים תחקיר לבחון מי שם את אותו גורם צבאי לפסוק בנושא ערכי מוסרי. קול דמו של עדיאל קולמן הי"ד זועק אלינו מן האדמה."

חברו לסיעה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שאף דרש משר הביטחון לקדם את הריסת בית המחבל, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב'החלטה אומללה', וקרא לשתף את דבריה של אמו של קולמן, יעל.

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש ארגון 'בצלמו', המייצג את משפחת קולמן, הוסיף על הדברים ואמר כי "לא יתכן שמשפחת המחבל תשב שבעה תחת ההגדרה שהבן שלה  הינו שאהיד שהרווה בדמו את ירושלים ומצד שני תטען שהוא חולה נפש. אנחנו דורשים מצה"ל לבחון את הראיות הברורות שהמשפחה גיבתה את בנה במעשהו ולהרוס מיידית את הבית. אין ספק שהמעשה הרצח הנתעב היה במטרה ברורה לרצוח יהודי מתוך דיעה צלולה. מניעת הרס הבית שווה ניצחון ברור לטרור ולמשפחת המחבל."