טראמפ: "נשאיר כוחות בסוריה - עבור ישראל"

נשיא ארה"ב הודיע כי חלק מכוחות הצבא האמריקאיים יישארו בסוריה, לצרכי הגנה על ישראל. בראיון לרשת CBS אמר טראמפ: "אנחנו בסוריה ועומדים להישאר שם - כדי להגן על ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/19 18:58 כח בשבט התשעט

טראמפ: "נשאיר כוחות בסוריה - עבור ישראל"
טראמפ ונתניהו. יגן על ישראל?, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

יגנו על ישראל? על אף שהודיע כבר לפני מספר חודשים על נסיגת כוחות הצבא האמריקאי מסוריה, לאחר מיגור דאעש במדינה וניצחונו של בשאר אסד, אומר היום (א') נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי חלק מהכוחות יישארו במדינה המדממת, על מנת להגן על ישראל. בראיון לרשת CBS אמר טראמפ: "אנחנו שם (בסוריה), ועומדים להישאר שם - כדי להגן על ישראל". 

טראמפ הוסיף כי ארצו מוציאה על 'הגנה על העולם' יותר מכל מדינה אחרת בהיסטוריה: "אנחנו מגנים על העולם, אנחנו מוציאים יותר כסף מכל אחד בהיסטוריה, בפער גדול. הוצאנו בחמש השנים האחרונות כמעט 50 מיליארד דולר בשנה באפגניסטן. זה יותר ממה שרוב המדינות הוציאו בסך הכול על חינוך, רפואה וכל דבר אחר".

חיילים אמריקאיים. ארכיון

חיילים אמריקאיים במזרח התיכון. ארכיוןצילום: shutterstock

 

במענה לשאלה מה יקרה אם דאעש או ארגוני טרור אחרים יתחזקו, בעקבות נסיגת הכוחות האמריקאיים, אמר הנשיא: "נחזור אם אנחנו מוכרחים. יש לנו מטוסים מהירים מאוד, ומטוסי תובלה טובים מאוד, ואנחנו יכולים לחזור מהר מאוד".  

לגבי האיום הגרעיני האיראני אמר טראמפ: "להיכנס לעיראק הייתה אחת הטעויות הגדולות אי פעם שהמדינה שלנו עשתה במזרח התיכון. אחת הטעויות הגדולות שעשינו אי פעם. אבל כשהחלטנו על זה הוצאנו הון על בניית הבסיס האדיר הזה. אנחנו עשויים לשמור עליו, ואחת הסיבות היא שאני רוצה לעקוב קצת אחרי איראן, בגלל שאיראן זו בעיה גדולה".

"אנחנו הולכים להמשיך לעקוב ואנחנו הולכים להמשיך לראות אם יש צרות, ואם מישהו מתכנן לייצר נשקים גרעיניים או דברים אחרים. אנחנו הולכים לדעת את זה לפניהם". הוסיף הנשיא האמריקאי ואמר עוד: "כל מה שאני רוצה זה שתהיה לי אפשרות לראות מה קורה ברפובליקה האסלאמית, יש לנו בסיס צבאי יקר נורא שם, שהוא מצוין כדי לראות מה קורה בכל מיני מקומות במזרח התיכון".