טילי ה-S-300 הגיעו מרוסיה לסוריה

רוסיה הודיעה כי תעביר לסורים את המערכת לאחר תקרית הפלת המטוס הרוסי סמוך לתקיפה הישראלית בלטקיה. הערב (ג') הודיע שר ההגנה הרוסי כי ארבעה משגרים של מערכת הנ"מ המתקדמת כבר הועברו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/18 21:51 כג בתשרי התשעט

טילי ה-S-300 הגיעו מרוסיה לסוריה
צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הודיע הערב (ג') לנשיא ולדימיר פוטין כי מערכת ההגנה האווירית S-300 הגיעה לסוריה. "העבודה הסתיימה אתמול", אמר השר הרוסי. "הציוד שהועבר כולל 49 יחידות של ציוד צבאי, בהם מכ"מים, מערכות הפעלה וארבעה משגרים". שויגו ציין כי הכוחות הסורים יוכשרו לתפעל את המערכת תוך שלושה חודשים.

רוסיה הודיעה כי תעביר לסורים את המערכת לאחר תקרית הפלת מטוס המודיעין הרוסי סמוך לתקיפה הישראלית בלטקיה, לפני כשבועיים. רוסיה מטילה את האשמה להפלת המטוס על ישראל, ולדבריה ישראל הטעתה אותה בנוגע לשטח התקיפה ולא נתנה לה די זמן להיערך. כזכור, מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין אף הגיע לסוריה כדי לדון עם הגורמים השונים בעניין הפלת המטוס. הנשיא פוטין אמר בשיחת טלפון בשבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הצעד נועד כדי להגן על הצבא הרוסי"


בסוף השבוע אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בניו יורק כי ארצו החלה בהעברת מערכת הנ"מ מסוג S-300 למשטר הנשיא בשאר אסד בסוריה. בדבריו במסיבת עיתונאים שקיים בתום נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, שויגו הוסיף כי ההעברה תתבצע למרות בקשותיה של ישראל בעבר שלא להציבה בשל פעילותה באזור.