טבח צבאי בישל בשבת - ורותק לשבועיים

הטבח, שמשרת בחטיבת הנח"ל, הדליק אש במהלך השבת כדי להכין מנה ללוחם טבעוני לאחר שהתברר שלא נותר לו מה לאכול. צה"ל: "יש שלל פתרונות חלופיים ומנות טבעוניות ייעודיות שאינן דורשות בישול בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/18 08:59 יג בתמוז התשעח

טבח צבאי בישל בשבת - ורותק לשבועיים
צילום: פלאש 90. משה שי

14 ימי ריתוק נגזרו על טבח בחטיבת הנח"ל שהדליק אש בשבת במוצב בגבול לבנון כדי להכין מנה מבושלת ללוחם טבעוני. 

על פי הפרסום ב-ynet, האירוע התרחש במהלך השבת שעברה באחד המוצבים בגזרה הצפונית, שם הגדוד מקיים תעסוקה מבצעית. במהלך השבת התברר כי מלבד לחם וסלטים, ללוחם הטבעוני לא נותר מה לאכול מאחר והמנות החמות והתוספות שהוכנו במוצב לסוף השבוע היו נגועות בבשר או ברוטב בשרי. 

בעקבות פנייתו של הלוחם, הדליק הטבח אש במהלך השבת ובישל מנת גרגרי חומוס ללוחם הטבעוני. אחד הקצינים שהבחין בכך דיווח על המקרה למג"ד והטבח נשפט.

עיתונאי "הארץ" אורי משגב דיווח כי לפני שהטבח נשפט זומן לבסיס רב צבאי שערך לו שיחת נזיפה חמורה, והסביר לו שבאשמתו יהיה צורך להכשיר מחדש את המטבח כולו.

בצה"ל אמרו כי הטבח שגה פעמיים כשלא הכין אוכל מתאים לחיילים הטבעונים לפני כניסת השבת, וכשהדליק אש במהלך השבת ולא השתמש בחלופות שהיו במטבח מהם יכול היה להכין מנה טבעונית ללוחם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בישול בשבת הוא בניגוד לפקודות, לפיכך הטבח נשפט. בבדיקה שנעשתה עלה כי במטבח הגדודי יש שלל פתרונות חלופיים ומנות טבעוניות ייעודיות שאינן דורשות בישול בשבת. צה"ל דואג לרווחתם של כלל החיילים ומקפיד לספק מגוון פתרונות הולמים לחיילים טבעוניים".