ח"כ סמוטריץ': "אנרכיסטים מגיעים להתנחלויות כדי לייצר פרובוקציה"

בעקבות התקרית במצפה יאיר בשבת האחרונה אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי לגיטימי להשתמש בכוח כדי להדוף את הפורעים. מנכ"ל 'שוברים שתיקה' כינה את התקרית "טרור" ואמר: "תתעוררו עכשיו לפני שעוד משפחה פלסטינית תישרף כולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/18 15:01 טו באלול התשעח

ח"כ סמוטריץ': "אנרכיסטים מגיעים להתנחלויות כדי לייצר פרובוקציה"
ח"כ סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל


התקרית האלימה שנרשמה בסוף השבוע במצפה יאיר כאשר פעילי 'תעאיוש' אשר הגיעו ליישוב על מנת לתעד את המתרחש במקום והותקפו, לטענתם על-ידי תושבי המקום, ממשיכה לייצר תגובות מכל הקשת הפוליטית.

כזכור, בשבת האחרונה נכנסו ליישוב 'מצפה יאיר' בדרום הר חברון כמה פעילים של 'תעאיוש' כדי לתעד, לפיהם בנייה לא חוקית. הפעילים טוענים כי הותקפו באלימות על ידי התושבים. בצה"ל נמסר כי מדובר בפרובוקציה של פעילי 'תעאיוש'.

מנכ"ל 'שוברים שתיקה', אבנר גבריהו צייץ בטוויטר כי מדובר במקרה טרור. "אין לזה שם אחר חוץ מטרור. מתנחלים מדרום הר חברון מהמאחז מצפה יאיר תקפו באלימות קשה פעלי 'תעאיוש'. אחד עם חתך עמוק בזרוע, שני עם צלע שבורה ושלישי עם קרסול מרוסק. תתעוררו עכשיו לפני שעוד משפחה פלסטינית תישרף כולה או פעיל יחטוף מכת מוות"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר היום (א') ב-103FM כי "מעולם המציאות לא הוצגה בצורה כל כך מעוותת כמו שהוצגה כעת. בשנים האחרונות אנרכיסטים מגיעים מידי שבוע להתנחלויות על מנת לייצר פרובוקציה. דובר צה"ל תיאר אתמול את האירוע וקרא לפעילים אנרכיסטים שהגיעו להתעמת עם כוחות הביטחון אשר ביצעו פעולות אכיפה כנגד בנייה לא חוקית של ערבים באדמות מדינה". 

מצה"ל נמסר כי מדובר בפרובוקציה של ארגון 'תעאיוש'