ח"כ יוגב על אי הריסת בית המחבל: "ביזיון ובפגיעה בהרתעה"

חבר הבית היהודי וועדת חוץ וביטחון התייחס לפרסום ב'כיפה' על אי הריסת בית רוצחו של עדיאל קלמן: "בית המחבל צריך להיהרס בתוך 72 שעות בכדי שלא יירצחו עוד יהודים"

חדשות כיפה מירב כהן 02/09/18 19:35 כב באלול התשעח

ח"כ יוגב על אי הריסת בית המחבל: "ביזיון ובפגיעה בהרתעה"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

חבר הכנסת מוטי יוגב התייחס הערב (ראשון) לעיכוב בהריסת בית המחבל שרצח את עדיאל קלמן, זאת למרות שמשפחתו הגישה השגה נגד צו ההריסה כבר לפני חמישה חודשים.

חבר הבית היהודי אמר בתגובה לכתבה ב"כיפה" כי מדובר: "בביזיון ובפגיעה בהרתעה כאשר בית מחבל רוצח עומד על תילו ולא נהרס מזה חמישה חודשים."

לטענת יוגב, עדיאל קלמן הי"ד נרצח על ידי מחבל בלכתו ברחוב הגיא בירושלים רק משום שהוא יהודי. "בית המחבל היה צריך להיהרס בתוך 72 שעות בכדי שתהיה הרתעה ולא יירצחו עוד יהודים".

קולמן (32), תושב כוכב השחר שהיה נשוי ואב לארבעה, נרצח בחודש מארס האחרון על ידי עבד אל-רחמן בני פאדל משכם בזמן שעבד כמאבטח בעיר העתיקה. המחבל דקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון וזמן קצר לאחר מכן נאלצו הרופאים בבית החולים שערי צדק לקבוע את מותו.

כשבועיים לאחר מכן הוציא צה"ל צו הריסה לבית המשפחה בעקרבה, אך בני משפחת הרוצח הגישו השגה על הצו ומאז לא התקבלה כל החלטה בנושא. ככלל צה"ל משיב להשגות מסוג אלה בתוך ימים ספורים, לרוב בשלילה, וזמן קצר לאחר מכן הורסים את בתי משפחות המחבלים. 

מדובר צה"ל נמסר כי "ההחלטה בהשגה שהוגשה בעניין צפויה להתקבל בתקופה הקרובה"