ח"כ אחמד טיבי מפרק את הרשימה המשותפת

ח"כ אחמד טיבי הגיש ליו"ר וועדת הכנסת מכתב בו הוא מודיע על פילוגה של סיעתו, תע"ל מהרשימה הערבית המשותפת. יו"ר סיעת ישראל ביתנו: "אני מקווה שאחמד טיבי ורשימתו החדשה יתמודדו לפרלמנט ברמאללה"

חדשות כיפה גלעד כהן 08/01/19 17:10 ב בשבט התשעט

ח"כ אחמד טיבי מפרק את הרשימה המשותפת
ח"כ אחמד טיבי , צילום: פלאש 90

פיצול ברשימה הערבית המשותפת: ח"כ אחמד טיבי מסיעת תע"ל החליט להתפצל מהרשימה הערבית המשותפת. כזכור, בשבוע שעבר פרשו ח"כ דב חנין, ח"כ חנין זועבי וח"כ ג'מאל זחאלקה מהכנסת.

בפנייה לוועדת הכנסת נכתב: "בהתאם לסעיף 2 59 לחוק הכנסת התשנ"ד - 1994, וסעיף 10 א 1 לתקנון הכנסת, אבקש את אישורה של ועדת הכנסת להתפלגות סיעת הרשימה המשותפת, שהיא צירוף מפלגות על פי הסכם שהוגש ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת העשרים, לסיעת הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, תע"ל, בל"ד) וסיעת התנועה הערבית להתחדשות - תע"ל בראשות אחמד טיבי. נוכח לוח הזמנים הצפוף אודה לטיפולך והנחת בקשת ההתפלגות על שולחן ועדת הכנסת וקביעת דיון מהר ככל הניתן".

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב הגיב לפיצול של ח"כ טיבי ואמר: ״אני מברך את ח״כ אחמד טיבי על החלטתו לפרוש מהרשימה המשותפת ואני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך. אני מקווה שאחמד טיבי ורשימתו החדשה יתמודדו לפרלמנט ברמאללה במקום לכנסת ישראל, שם מקומם הטבעי״.