רן ארז הודיע: שנת הלימודים לא תיפתח מחר

יו"ר ארגון המורים הודיע כי שנת הלימודים לא תיפתח מחר במוסדות העל התיכוניים בשל השביתה שתתקיים מחר. "אם נתניהו ייקרא לי לשולחן המשא ומתן אני אבוא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/24 23:14 כז באב התשפד

רן ארז הודיע: שנת הלימודים לא תיפתח מחר
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Hadas Parush,FLASH 90

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע הערב (שבת) כי שנת הלימודים במוסדות החינוך העל תיכוניים לא תיפתח מחר, וזאת בשל השביתה שתתקיים ב-1 בספטמבר. בהודעה שהופצה למורים הערב מטעם ארז נכתב: "מורות ומורים יקרים שבוע טוב. כפי שנאמר בסרטון שנשלח אליכם אתמול, ארגון המורים משבית את שנת הלימודים תשפ"ה, לכן מחר, לא יתקיימו לימודים".

שר החינוך, יואב קיש, התייחס להודעה של ארז: לאחר ישיבת החרום והמו"מ הלילי שבו הנחתי מתווה פשרה נוסף, הגעתי למסקנה ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ וגם רן ארז רוצים את השביתה. צר לי שהם אינם מבינים את גודל השעה, מדינת ישראל נמצאת במלחמה והם בקרב אגו פוגעים בתלמידים ובמורים. שניהם נכשלו להתעלות לגודל השעה ואת המחיר משלמים כולנו. כולי תקווה שהם ישימו את האגו בצד ונגיע להסכמות מוקדם ככל שניתן.

"מנצלים את המלחמה ליצירת מערכת חינוך טובה רק לאלה שיש להם כסף"

ארז הודיע על השביתה כבר במהלך השבוע. בריאיון לאסתי פרז בן עמי בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב אמר כי "ב-1 בספטמבר ארגון המורים העל-יסודיים לא פותח את שנת הלימודים, אנחנו שובתים. אם נתניהו ייקרא לי לשולחן המשא ומתן אני אבוא, אבל לא סומכים על פוליטיקאים".

"אם יתרחשו דברים אנחנו נתחשב בהם, אבל לא נמשוך את ההורים. כרגע אין שום הבדל. הם צריכים להביא לנו הצעה שנוכל לקבל אותה", אמר ארז בראיון. "אין שום מועד כרגע לישיבה נוספת, הם מושכים את הזמן, הממשלה לא מעוניינת לשלם והם רוצים בשביתה. אנחנו עובדים ותורמים את המקסימום שאפשר ויותר מזה. מי שצריך לקחת בחשבון את צורכי המדינה, הממשלה מנסה לנצל את המלחמה וליצור מערכת חינוך טובה רק לאלה שיש להם כסף".