כאב הראש של דרעי: עשרות מוסדות חרדיים בהליכי פרישה מש"ס

כעשרים מוסדות חינוך חרדיים המשתייכים לרשת "מעיין החינוך התורני" של ש"ס מנהלים משא ומתן מול משרד החינוך על מעבר לחינוך הממלכתי חרדי בישראל - מחשש לקיצוצים משמעותיים בחינוך החרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 19:08 כא בסיון התשפד

כאב הראש של דרעי: עשרות מוסדות חרדיים בהליכי פרישה מש"ס
דרעי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

ברקע החשש מקיצוצים בחינוך החרדי, כשערים מוסדות חינוך חרדיים המשתייכים לרשת החינוך "המעיין התורני" של ש"ס החלו במשא ומתן מול משרד החינוך על מנת לעבור לחינוך הממלכתי חרדי ולפרוש מהרשת. כך לפי פרסום של יואל ברים בגל"צ. המהלך קורה חרף התנגדותו הנחרצת של יו"ר ש"ס אריה דרעי ושל שאר הנהגת ש"ס.

מעל 1,000 תלמידים בנתיבות יעזבו את ש"ס

בין היתר, מוסדות החינוך של קהילת הרב יורם אברג'יל בעיר נתיבות, המונים למעלה מאלף תלמידים ותלמידות החליטו לפרוש מרשת החינוך המזוהה עם ש"ס ובכוונתם לשלב לימודי ליב"ה במסגרת החינוך הממלכתי חרדי. כעת, בנהגה החרדית חוששים כי המהלך יפתח פתח למוסדות נוספים וייצור מגמה שיהיה קשה לבלום.

בג"ץ פסק: חובה לגייס את בני הישיבות

כזכור, תשעת שופטי בג"ץ שדנו בעתירות נגד חוק הגיוס פסקו לפני יומיים פה אחד כי על המדינה לגייס את בני הישיבות, כמו גם לעצור את תקצוב הישיבות. השופטים קובעים בפסק דינם כי "בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם".

ההודעה הנחרצת של היוע"משית: לגייס מיידית 3,000 חרדים

מאוחר יותר, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הורתה לממשלה לקיים באופן מיידי את פסק הדין של בג"צ ולגייס 3,000 חרדים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון. בהודעה שמסרה מיארה נכתב: "על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי, בהתאם לצרכי הצבא וליכולותיו".