הוסרו ההתנגדויות למגדל המגורים בקריית יובל: יהיה נמוך בכ-30 מטר

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים החליטה להמליץ על אישור מתחם אפשטיין במספר שינויים: המבנה יהיה נמוך בכ-30 מטר לעומת מה שנכתב בתכנית ויוקף בשטחי ציבור רחבי ידיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 17:40 ד בתמוז התשפד

הוסרו ההתנגדויות למגדל המגורים בקריית יובל: יהיה נמוך בכ-30 מטר
המגדל החדש, צילום: ASGG- Smith-Gil Architecture, אדריכל מקומי- סטודיו יגאל לוי אדריכלים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים החליטה להמליץ היום (ד') לוועדה המחוזית לאשר את תכנית "מתחם אפשטיין" בקריית היובל. לאחר שהוועדה המקומית דנה בהתנגדויות שהוגשו לגבי התכנית, החליטה הוועדה להמליץ לאשר את התכנית במתווה שונה מזה שהוצע תחילה.

המבנה יהיה נמוך בכ-30 מטר

במסגרת המתווה החדש מוצע להקים מבנה נמוך בכ-30 מטר לעומת מה שנכתב בתכנית שהופקדה וכן דירות להשכרה ארוכת טווח שיתפרשו על פני 10 קומות במבנה. התוצאה של התכנון העדכני היא מבנה מגורים נמוך יותר לצד שטחים משמעותיים לצורכי ציבור, תוך ניצול הפרשי הטופוגרפיה בין שדרות הרצל לרחוב עין כרם, וכן שטחים עבור מלונאות. התכנית מציעה גם יצירת מרחב ציבורי משמעותי מעל גג הבניין שבמסגרתו תוקם כיכר תצפית.

הקמת המבנה במיקום זה לא פוגעת בהר הרצל

הוועדה המקומית ציינה כי "הקמת המבנה במיקום זה אינה פוגעת בהר הרצל, בבית הקברות הצבאי ובמוסדות חשובים אחרים הקיימים בהר". כמו כן, הוועדה ציינה כי הקמת המבנה תאפשר ניצול ראוי של השטח, תוך שיפור משמעותי של השלד הציבורי בתחומה.

קידום התכנית לא יפגע ברגשות המשפחות השכולות

התכנית ממוקמת בנקודת קצה מיוחדת בעיר, שמצד אחד נמצאת על ציר ראשי בקו הרכבת הקלה, ומצד שני פונה לכיוון השטחים הפתוחים הסובבים את העיר. במכתב ששיגר ארגון "יד לבנים" לעירייה הודיע הארגון לאחר עיון מעמיק במסמכי התכנית, למידת פרטיה ובחינת מיקום התכנית ביחס להר הרצל, כי הגיע למסקנה שקידום התכנית לא יפגע ברגשות המשפחות השכולות או בצביון ההר ומשכך, אין בכוונתו להתנגד לקידום התכנית.

מעיריית ירושלים נמסר: "תכנית 'מתחם אפשטיין' מאופיינת בעיצוב אדריכלי ההולם את מיקומה המשמעותי. התכנית כוללת שטחי ציבור נרחבים, טיילת עם עמדת תצפית, בית קפה ואף בית מלון. כל זאת על ציר הרכבת הקלה, בסמוך לחניון 'חנה וסע'. קידום התכנית נעשה תוך הקשבה מירבית לרחשי הציבור ובכלל זה, תושבי השכונה וארגון 'יד לבנים'. אנו בטוחים כי מימוש התכנית במתכונתה החדשה תאזן בין השמירה על צביון האזור לבין הצורך בהגדלת היצע הדיור ושיפור השירותים עבור תושבי העיר".