ראשי מועצות בשומרון זועמים: "מי שמגיע לעשות בלאגן ואלימות - אל תבואו"

ראשי מועצות שומרון וקדומים זעמו על ההתפרעויות האלימות בכפר ג'ית ויצאו במתקפה נגד פעילי הימין הקיצוני שהשתתפו בפרעות: "לא צריכים את מעשי האלימות שלכם ואת השם הרע שאתם מוציאים להתיישבות"

חיים גרבי חיים גרבי, חדשות כיפה 16/08/24 07:50 יב באב התשפד

ראשי מועצות בשומרון זועמים: "מי שמגיע לעשות בלאגן ואלימות - אל תבואו"
יוסי דגן ועוזאל ותיק, צילום: רועי חדי

לאחר ההתפרעות האלימה של עשרות פעילי ימין קיצוני שנכנסו אמש (ה') לכפר הפלסטיני ג'ית שבשומרון, הציתו מבנים וכלי רכב וירו בפלסטיני למוות, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש מועצת קדומים עוזאל ותיק יצאו בגינוי בחריף נגד ההתפרעות וקראו לפעילי הימין הקיצוני: "מי שמגיע לעשות בלאגן ואלימות - אל תבואו לשומרון, אתם לא רצויים כאן".

"ההתיישבות בשומרון בזה לנערים שמייצרים אלימות"

"אנו מבקשים לומר בצורה ברורה, שאינה משתמעת לשני פנים: גם לאחר זריקת אבנים, לאף אחד אין זכות לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בכך זה הצבא וגורמי האכיפה" כתבו. "ההתיישבות בשומרון בזה לנערים שמגיעים מחוץ לשומרון ומייצרים אלימות" הוסיפו.

דגן וותיק הדגישו: "אנו אומרים לאותם אורחים לא קרואים שהגיעו דרך קבוצות ווטסאפ הזויות לשומרון לעשות בלאגן ואלימות: אם אתם רוצים להתנהג בצורה אלימה, אל תבואו לכאן לשומרון - אתם לא
אנחנו עומדים כאן גם ככה מול טרור, מול קשיים מדיניים מהארץ ומבחוץ ולא צריכים את מעשי האלימות שלכם ואת השם הרע שאתם מוציאים להתיישבות ביהודה ושומרון וגם לכל מדינת ישראל".

"אירוע חמור שהחל בדיווח על זריקת אבנים בכביש גלעד"

ראשי המועצות סייגו והבהירו כי הם מודעים לעלייה בהיקף הפיגועים באזור בתקופה האחרונה, אך קראו להשאיר את האחריות לצה"ל. "לא נעלמה מעינינו העובדה שהצעיר הערבי שנהרג במהלך האירוע הינו תומך טרור מובהק, שצולם עם נשק ופרסם ברשתות תמיכה בארגון הטרור הרצחני 'גוב האריות' ובמעשי רצח וטרור - אך אנו מדגישם את הברור: את הטיפול בטרוריסטים ובתומכי טרור יש להשאיר לידי צה"ל. מעשים אלימים כמו שראינו בג'ית אסור שיקרו ואין להם מקום".

ראשי המועצות הציגו את גרסתם להשתלשלות האירועים: "מדובר באירוע חמור שהחל בדיווח על זריקת אבנים בכביש גלעד סמוך לכפר ג'ית. לאחר הדיווח, שעדיין נבדק, הופצה בקבוצת וואטסאפ המשמשת נערים שרובם הגדול כלל אינם מהשומרון, קריאה להגיע למקום. ובעקבות כך הגיעה קבוצה של בני נוער שרובם הגדול כלל לא מהשומרון. קבוצת הישראלים נכנסה לכפר ג'ית והם התפרעו בו, כתוצאה מכך התפתחו עימותים קשים בין ערבים מהכפר לבינם שכללו התקפות הדדיות".