600 דונם ליד ירושלים: האם הישוב החדש יוריד את המחירים?

יישוב חדש בגוש עציון עולה שלב בתוכניות ההקמה שלו. מדובר על שטח שיהווה גשר בין ירושלים לגוש עציון. שר האוצר סמוטריץ׳: ״חיבור גוש עציון לירושלים, משימה לאומית״

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/24 11:23 י באב התשפד

600 דונם ליד ירושלים: האם הישוב החדש יוריד את המחירים?
צילום: דוברות

היום (ד) סיים המנהל האזרחי את עבודתו המקצועית ופרסם קו כחול חדש ליישוב נחל חלץ בגוש עציון.
פרסום הקו הכחול מאפשר להניע את הליכי הקמת היישוב נחל חלץ, אחד מהיישובים עליהם החליט הקבינט במסגרת הקמה של חמישה יישובים חדשים בתגובה לצעדים של הרשות נגד מדינת ישראל והכרה החד צדדית של מספר מדינות במדינה פלסטינית. מדובר על ישוב שיוקם בין שדה בעז להר גילה ויהווה גשר בין שטחי המועצה לירושלים.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳: "חיבור של גוש עציון לירושלים ע"י הקמת יישוב חדש הוא רגע היסטורי. כזכור, הקבינט המדיני בטחוני אישר לפני כחודשיים את הצעתי להקמה של חמישה יישובים חדשים ביהודה ושומרון. בעבודה מקצועית במנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון ובמנהל האזרחי עובדים מאז קשה למימוש ההחלטה ובין היתר קידמו את הקו הכחול החדש של נחל חלץ שיאפשר את המשך התנופה והבנייה של ההתיישבות.

השטח בו יוקם הישוב

השטח בו יוקם הישוב צילום: דוברות גוש עציון

שום החלטה אנטי ישראלית ואנטי ציונית לא יעצרו את המשך פיתוחה של ההתיישבות. נמשיך להלחם ברעיון המסוכן של מדינה פלסטינית ולקבוע עובדות בשטח. זו משימת חיי ובע"ה אמשיך בה ככל יכולתי."

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל: "לאחר הבשורה המרגשת להקמת הישוב, ואחרי שניתן שטח שיפוט למועצה, עכשיו גדל שטח הישוב למאות דונם. אנחנו נרגשים מהבשורה שיוקם ישוב חדש, מבוסס וגדול בארץ ישראל. תודה לשר סמוטריץ, לאנשי המקצוע במשרדו ובמועצה האזורית גוש עציון. הישוב החדש יצור את הקשר בין הגוש לירושלים, בין עציון לציון."