הרב שמואל אליהו לקראת התפילה באביתר: "זכות עצומה לחזור - ושבו בנים לגבולם"

אלפים צפויים להשתתף ביום ראשון בתפילת ראש חודש חגיגית באביתר - לאחר הסדרת היישוב, יחד עם הרב שמואל אליהו, ראש מועצת שומרון יוסי דגן והרב אליקים לבנון. דגן אמר: "ההכרה באביתר נותנת כח לממשלה ולצה"ל לנצח את אויבינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/24 22:07 כח בסיון התשפד

הרב שמואל אליהו לקראת התפילה באביתר: "זכות עצומה לחזור - ושבו בנים לגבולם"
תפילה באביתר - ארכיון, צילום: רועי חדי

סוגרים מעגל: 3 שנים לאחר תפילת ראש חודש תמוז חגיגית שהתקיימה ימים לאחר העלייה ליישוב אביתר, בטרם ההסדרה, צפויים המונים להשתתף ביום ראשון הקרוב, בשעה 05:15 בתפילת ראש חודש תמוז חגיגית ביישוב אביתר כהודאה על החלטת הממשלה להסדיר את היישוב. ההודאה והפילה מגיעים לאחר 3 שנים של מאבק להסדרת היישוב שהובילו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ח"כ צבי סוכות, חברי תנועת "נחלה" וישיבת "אבינועם" באביתר, אשר הגיעו לסיומן לפני מספר ימים, כשבהובלת השר בצלאל סמוטריץ החליטה הממשלה על הסדרת היישוב אביתר והפיכתו לישוב ה-37 של המועצה האזורית שומרון.

את התפילה החגיגית יוביל הרב שמואל אליהו וישתתפו בה רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש המועצה יוסי דגן, חברי תנועת "נחלה", תלמידי ישיבת אבינעם ותושבי הישוב. לקראת התפילה החגיגית, מזמינים במועצה האזורית שומרון את הציבור הרחב לקחת חלק בתפילה המיוחדת ולהודות על פיתוחה של ההתיישבות היהודית.

הרב שמואל אליהו שליט"א, רבה של העיר צפת, אומר לקראת התפילה החגיגית: "בתפילה אנחנו אומרים "בעל מלחמות זורע צדקות מצמיח ישועות". חכמינו לימדו, וכך כותב הרב קוק שמתוך המלחמות ה' זורע צדקות ומצמיח ישועות. אנחנו לא יודעים לראות את כל הישועות שנזרעות שעתידות לצמוח ואין ספק שבניין אביתר זה אחת מהישועות שצמחו מתוך הכאב בתוך המלחמה. עם ישראל התחזק, עם ישראל יותר התאחד, יותר התעצם - גם פיזית וגם רוחנית, באמונה ובהכרה כמה חשובה ההתיישבות בארץ ישראל. זכות עצומה לחזור לאביתר בראש חודש להלל, בכלי נגינה. לתקן את הקלקול הגדול שהיה כשיצאנו מאביתר, והנה אנחנו חוזרים "ושבו בנים לגבולם" חיזקו ואימצו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הצטרף אף הוא לקריאה ואמר: "אני קורא לציבור לבוא להגיע ולשמוח יחד איתנו בתקומתו של יישוב חדש בארץ ישראל - היישוב אביתר. הישוב הוקם לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי ודקירה משולב לפני 11 שנים. יישוב שנלחמו עליו משפחות רבות ביום ובלילה, בקור ובחום. ויחד אנחנו נחגוג את ההחלטה החשובה הזאת של ממשלת ישראל להסדיר את היישוב, על אף הלחצים הבינלאומיים, ועל אף הניסיונות החוזרים ונשנים לעצור את הבנייה. ומכאן אנחנו קוראים לממשלת ישראל להמשיך ולבנות יישובים חדשים בארץ ישראל, ובוודאי ביהודה ושומרון, שהיא חבל הארץ המגן על מדינת ישראל ולה והוא לב ליבו של הארץ.

כאמור, ביום ראשון הקרוב, א' תמוז תשפ"ד (7.7.24), יתקיים מעמד הודיה מרגש לקב"ה על הסדרת היישוב אביתר. האירוע יתחיל בתפילת שחרית והלל בשמחה ובכלי נגינה, בהובלת החזן אלישיב שפנגנטל, ובהשתתפות הרב שמואל אליהו, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יחד עם ישיבת אבינועם באביתר ומשפחות היישוב. נציין ברוב עם את הסדרת היישוב ונודה לקב"ה על כל הטוב, ונתפלל להצלחת החיילים, השבת החטופים ורפואה לפצועים. התפילה תתחיל בשעה 5:15 בבוקר. למעוניינים, יפעלו שאטלים החל מהשעה 4:45 ממסוף רחלים.