עוד שתי גבעות פונו בבנימין: 300 שוטרים נפרסו בצמתים ומנעו סיוע

כ-300 שוטרים מלווים בפקחי המנהל האזרחי וכלים כבדים, הגיעו סמוך לשעה 5 לפנות בוקר במבצע מקביל לגבעות שדה יונתן ואור מאיר בבנימין, ופינו את הגבעות. הצמתים בסביבה נחסמו להגעת סיוע מבחוץ, עדר צאן ברח לכביש 60

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 07:57 כ באייר התשפד

עוד שתי גבעות פונו בבנימין: 300 שוטרים נפרסו בצמתים ומנעו סיוע
הפינוי, הבוקר, צילום: ללא

כ-300 שוטרים מלווים בפקחי המנהל האזרחי וכלים כבדים פשטו היום (ג') לפנות בוקר במבצע מקביל על הגבעות אור מאיר ושדה יונתן בבנימין, וביצעו הרס במקום. חרף טענת התושבים לגל הצתות בשטחי המרעה, החרימו השוטרים ציוד כיבוי של התושבים. באור מאיר, הרסו הכוחות את הדיר ושחררו את עדר הצאן שבהמשך נמצא משוטט על כביש 60 ללא השגחה.

במנהל האזרחי אומרים מנגד כי "מוקדם יותר היום הגיעו פקחי המנהל האזרחי בליווי כוחות הביטחון לבצע פעולות אכיפה נגד בניה בלתי חוקית ישראלית חוזרת בגזרת בנימין. במהלך הפעילות, פונו המאחזים אור מאיר ושדה יהונתן שנבנו על קרקעות פלסטיניות פרטיות בגזרה". הפינוי הבוקר מגיע לאחר שבשבועות האחרונים הגיעו אנשי יחידת הפיקוח וכוחות הביטחון לאכוף בניה ישראלית לא חוקית במקום.

כל גבעה חולשת על כ-1,500 דונם

לטענת תושבי הגבעות הרסו הכוחות כליל את בתי המגורים, וכן את דיר הצאן במקום. במקביל, כוחות גדולים נפרסו בכל הצמתים באזור כדי למנוע הגעת פעילים לאירוע. באור מאיר, עיכבו השוטרים בתחילת האירוע את כלל התושבים בגבעה

שתי הגבעות אויישו בידי גרעין של נערים ובשתיהן מגדלים עדרי צאן ושטחים חקלאיים בעזרתם שחולשים על שטח של כ-1500 דונמים. הפינוי הבוקר מצטרף לשלושה פינויים נוספים שהתרחשו לאחרונה בגבעת אור מאיר. בגבעות מפנים אצבע מאשימה לאלוף יהודה פוקס שמנסה לדבריהם בשלהי כהונתו לקבוע עובדות בשטח, אך מסרבים להסיר את האשמה גם מהשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' שאמון על המנהל האזרחי.

הפינוי, הבוקר

הפינוי, הבוקר צילום: ללא

"באופן עקבי בוחר השר סמוטריץ' לעמוד מנגד"

"העובדה שבזמן שהטרור ביו"ש משתולל, ורק אתמול חזרנו משעות של מאבק בשריפות ענק שהציתו ערבים ללא הפרעה - מקצה המדינה מאות שוטרים למשימות הרס בהתיישבות היא בלתי נתפסת", תקפו הבוקר בגבעת שדה יונתן. "איפה הייתם כל השבועות האחרונים ששטחי המרעה בכל יהודה ושומרון עלו בלהבות? איפה אתם כשיהודים נרגמים כאן בכל יום בכבישים? במקום להילחם בטרור ההצתות, שלחן כאן מאות שוטרים להחרים אפילו ציוד כיבוי בסיסי. במקום שתגן על אזרחיה, החליטה המדינה הבוקר להצטרף לאויב שמנסה לפגוע בהתיישבות בכל דרך".

לדבריהם, "מי שדוחף את מסעות ההרס החריגים הללו שהתגברו לאחרונה, הוא האלוף פוקס שמנסה בשלהי כהונתו לקבוע עובדות בשטח ולסלק את הגבעות היהודית לטובת השתלטות הרש"פ. אולם באופן עקבי בוחר השר סמוטריץ' לעמוד מנגד כשמדובר בהרס של נקודות התיישבות חדשות, ורק אתמול הודיע כי לא יתערב בעניין".