בחשד למעורבות ברצח נער פלסטיני: תושב בית אל נעצר

תושב בית אל בן 35 נעצר בחשד למעורבות ברצח הנער הפלסטיני עומר חאמד במהלך המהומות שהתפתחו עקב רצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. חוננו: "המעצר - סנקציה על שסרב למסור מידע על ההתיישבות"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 03/05/24 13:05 כה בניסן התשפד

בחשד למעורבות ברצח נער פלסטיני: תושב בית אל נעצר
אילוסטרציה, צילום: Flash90,FLASH 90

תושב בית אל, נשוי כבן 35, לוחם במילואים, נעצר אמש (ה') בשעות הלילה בידי השב"כ וזאת בחשד למעורבות ברצח הנער הפלסטיני עומר חאמד במהלך המהומות שהתפתחו עקב רצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. המתיישב הגיע אתמול בבוקר, למשרדי השב"כ בפתח תקווה, לאחר שזומן לפגישה ובמשך שעות ארוכות התבקש לשתף פעולה עם המחלקה היהודית בשב"כ ולמסור מידע וחומר רקע על אירועים ואישים בהתיישבות - לאחר שסרב, בשעות הערב המאוחרות הודיעו לו כי הוא עצור וחשוד במעורבות ברצח.

חוננו: השב"כ סירב להביא את העצור לדיון בבית המשפט

בארגון חוננו טענו כי בשב"כ סרבו להביא לדיון בבית המשפט את העצור, וביקש לקיים את הדיון בהיוועדות חזותית מרחוק, ללא שעורכי דינו של העצור יוכלו לפגוש אותו לפני הדיון. בעקבות כך קיבל בית המשפט את עמדת עורכי דינו של העצור והדיון נעצר ונדחה לשעות הצהרים.

"אנחנו נעשה הכל כדי שהוא יבלה את השבת בבית"

עו"ד אריאל עטרו ועו"ד אסף גונן אשר מייצגים את המתיישב מטעם ארגון חוננו מסרו "מדובר במעצר שווא של אדם חף מפשע. הוא זומן אתמול בבוקר למשרדי השב"כ בפתח תקווה, נאמר לו שהוא לא חשוד בשום עבירה, ביקשו ממנו חומר רקע על מה שקורה באזור, כשסרב לשתף איתם פעולה, כסנקציה זימנו את חוקרי המשטרה, הודיעו לו שהוא עצור ואז אמרו לו שהוא כן חשוד, כמה מפתיע, כניסיון לגרום לו לשתף פעולה הוא נעצר, אנחנו נעשה הכל כדי שהוא יבלה את השבת בבית".

גורמים ביטחוניים: "חשוד כמעורב בפעילות ביטחונית חמורה"

גורמים ביטחוניים מסרו ל"חדשות כיפה" כי העצור, תושב בית אל בעל רישיון נשק פרטי, כבן 35, זומן אתמול (2/5) לתחקור בתחנת משטרה ורק לאחריו הועבר להמשך חקירה בשב"כ. הגורמים הדגישו כי מעצרו לחקירה בוצע על רקע היותו חשוד כמעורב בפעילות ביטחונית חמורה באירועים האלימים שהתרחשו בסוף השבוע של 12-13/04 בגזרת בנימין על רקע הפיגוע בו נרצח בנימין אחימאיר ז"ל.