הרוגי פעולות האיבה יקברו היכן שתבחר המשפחה

הצעת חוק תאפשר למשפחות של הרוגי פעולות איבה יכלו לבחור את מקום קבורתם של יקירהם במימון המדינה. ח"כ אלאלוף: "להקל על המשפחות ברגעים הקשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/18 14:01 כ בכסלו התשעט

הרוגי פעולות האיבה יקברו היכן שתבחר המשפחה
בית עלמין, צילום: פלאש 90. דוד כהן

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אלי אלאלוף אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ רויטל סויד, הקובעת כי בני משפחה של הרוגים בפעולות איבה יוכלו לבחור היכן לקבור את יקיריהם.

כיום, זכאית כל משפחה של נפטר לקבור אותו ללא תשלום בתחום הרשות המקומית שבה התגורר הנפטר, או בתחום הרשות שבה נפטר. קבורה במקום אחר כרוכה בתשלום של המשפחה על חלקת הקבר. לאור הנסיבות המיוחדות עמן מתמודדים בני משפחה של הרוגים בפעולות איבה, מבקשת הצעת החוק לאפשר להם לבחור את מקום הקבורה של הנפטר, מבלי לשאת בעלויות כספיות.

בהצעה נקבע כי הביטוח הלאומי יישא בכל עלות שתביא עמה הבחירה במקום קבורה שאינו מקום מגוריו של הנפטר, כולל עלויות נוספות בגין קבורה בחלקה מיוחדת, כאשר הסכום שישולם לחברה קדישא בגין חלקה מסוג זה יהיה עד פי שתיים מעלות חלקה 'רגילה'.

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף אמר כי "מדובר בהצעה המתבססת על ההיגיון הבריא הפשוט ביותר. בנושאים כאלה אין מקום לביורוקרטיה ויש לעשות הכל כדי להקל על המשפחות ברגעים הקשים".